Poznajemy walory przyrodnicze parków krajobrazowych

Serdecznie zapraszamy na III edycję warsztatów „Poznajemy walory przyrodnicze parków krajobrazowych województwa zachodniopomorskiego”, które odbędą się 28 i 29 września.

Czy w szkole jest miejsce i czas na rozmowę?

Rozmowa nie wyklucza wykonywania przypisanych nauczycielowi i uczniowi zadań, ale pozwala na lepsze poznanie się, znalezienie wspólnych płaszczyzn działania dla realizacji nie tylko zgodnych celów, ale także indywidualnych potrzeb, ponieważ efektywna komunikacja to taka, którą cechuje respektowanie potrzeb obu rozmówców i która zakłada wspólne działanie, ale oddzielną realizację specyficznych zadań.

BiblioLAB – spotkanie bibliotekarzy

Zapraszamy do udziału w spotkaniu szkoleniowym BiblioLAB, które odbędzie się 11 października 2018 w Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli przy ul. Gen. J. Sowińskiego 68.

Warsztaty teatralne dla nauczycieli wokół spektaklu „Malala“

Serdecznie zapraszamy nauczycieli na warsztaty teatralne z twórcami spektaklu Teatru Współczesnego w Szczecinie „Malala”, które odbędą się 20 listopada, w godzinach 16.00–18.30.

Życzenia z okazji inauguracji roku szkolnego

Z okazji rozpoczynającego się roku szkolnego 2018/2019, życzymy Państwu niekonwencjonalnych pomysłów, wytrwałości w realizacji innowacyjnych metod, cierpliwości w poszukiwaniu nowych rozwiązań, określaniu celów i radości z osiąganych sukcesów.

Zaproszenie do wzięcia udziału w badaniu Młodzicyfrowi.pl

Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli (regionalny koordynator) oraz Fundacja DBAM O MÓJ Z@SIĘG (organizator badania) serdecznie zapraszają dyrektorów szkół podstawowych i ponadpodstawowych do wzięcia udziału w projekcie naukowo-badawczym „Młodzicyfrowi.pl”.

Harmonogram egzaminów w 2019 roku

Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej ustalił harmonogram przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, egzaminu gimnazjalnego oraz egzaminu maturalnego w 2019 r.

Chodzenie po mieście jako forma edukacji

Chodzenie, które wyobrażam sobie jako poręczne narzędzie dydaktyczne, przekracza granice szkolnej klasy. Jednocześnie jednak nie jest sposobem na dotarcie do miejsc umożliwiających kontakt z przyrodą, kulturą, rozrywką czy historią, ale celem samym w sobie; jest związane z psychogeograficznym czytaniem codziennej, zwyczajnej do granic niewidzialności, tkanki miasta zarówno po to, żeby poznać je samo, jak i dowiedzieć się czegoś ważnego o nas w jego kontekście. Przestrzeń jest przecież trzecim nauczycielem. Układ ulic, architektura budynków, geometria miejskiej zieleni – tego wszystkiego można nauczyć się czytać. Ale chodzenie po mieście – z równym naciskiem na jego fizyczne cechy, ścieżki, szlaki, układy i logiki, co na sposób, w jaki się po nim poruszamy – również stanowi ważne źródło wiedzy o tym, czym jest miejska przestrzeń, a co za tym idzie, jak wygląda nasz społeczny świat z perspektywy chodnika, jak w nim nawigujemy, co spotykamy na naszej drodze i jak reagujemy na te spotkania. To ważne lekcje.

Projekt rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa i higieny w szkołach i placówkach skierowany do konsultacji

Na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, który zastąpi dotychczasowe rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. W projekcie znajdują się przepisy dotyczące m.in.: warsztatów, laboratoriów, pracowni oraz stanowisk szkoleniowych do realizacji praktycznej nauki zawodu; wychowania fizycznego, sportu i turystyki; wypadków osób pozostających pod opieką szkoły.
ZCDN