Pedagogika twórczości – nowy numer „Refleksji”

361

Tym razem proponujemy Państwu namysł nad zagadnieniem, które dotyczy wszystkich nauczycieli – niezależnie od doświadczenia czy etapu nauczania. Twórczość bowiem – jak twierdzą Autorki i Autorzy poszczególnych artykułów – stanowi jedno z najważniejszych zjawisk współczesnej edukacji.

Bez twórczości, którą dzisiaj często nazywamy po prostu kreatywnością, trudno byłoby wymyślać, planować i prowadzić interesujące i efektywne lekcje. Jeśli sami, jako nauczyciele, jesteśmy kreatywni, tego też wymagamy od tych, których uczymy – nowych pomysłów, elastyczności myślenia, oryginalności. I w tym sensie edukacja stanowi nieprzerwany łańcuch „nauczania – uczenia się”. Uczymy innych i sami także się uczymy.

W niniejszym numerze polecamy Państwa uwadze zarówno wywiady, jak i teksty teoretyczne (w dziale Temat numeru) oraz rozważania nauczycielskie, jak zwykle umieszczone w dziale Opinie, refleksje, doświadczenia.

„Refleksje” są dostępne bezpłatnie w wersji papierowej, jak i w trzech formatach cyfrowych do pobrania. Zachęcamy także do odwiedzenia i polubienia  naszego profilu na portalu Facebook: „Refleksje. Zachodniopomorski Dwumiesięcznik Oświatowy”.