Zmiana organizacji pracy Biblioteki Pedagogicznej w okresie wakacyjnym

Uprzejmie informujemy, że w związku z planowaną przerwą wakacyjną Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej oraz Oddział Zamiejscowy ZCDN-u w Świnoujściu będą nieczynne od 12 lipca do 20 sierpnia, Oddział Zamiejscowy w Gryficach – od 5 lipca do 13 sierpnia, zaś Oddział Zamiejscowy w Myśliborzu – od 12 lipca do 17 sierpnia. Za niedogodności przepraszamy.
Fot. facebook.com/pg/MlodziezowyStrajkKlimatyczny

Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek X

Co mają wspólnego hulajnogi elektryczne z protestami młodzieży? Przeciwko czemu buntują się dzisiaj młodzi ludzie? Dlaczego strajki młodzieżowe przypominają coraz częściej karnawał? Wreszcie jakie jest miejsce oporu i sprzeciwu społecznego w edukacji? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w najnowszym odcinku „Nasłuchu pedagogicznego”, którego gościem był dr hab. Maciej Kowalewski, profesor Uniwersytetu Szczecińskiego, dyrektor Instytutu Socjologii, badacz ruchów i protestów miejskich.

Zapraszamy do udziału w projekcie grantowym: E-kompetencje nauczyciela – skuteczne kształcenie na odległość

Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie grantowym mającym na celu wsparcie nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość. Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Oś priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji. Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty. Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Pedagogika wartości – napisz artykuł do nowego numeru „Refleksji”!

Redakcja Zachodniopomorskiego Dwumiesięcznika Oświatowego „Refleksje” zaprasza do współtworzenia numeru 6/2021, który będzie zatytułowany PEDAGOGIKA WARTOŚCI. Tym razem odwołujemy się do jednego z punktów realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2021/2022. Będziemy wdzięczni za odniesienie się w artykułach do Państwa dotychczasowych doświadczeń – na wszystkich etapach nauczania – i zaprezentowanie na naszych łamach wartościowych w Państwa opinii koncepcji metodyczno-dydaktycznych, przykładów dobrych praktyk oraz własnych opinii na temat aksjologicznych aspektów pracy wychowawczej w szkolnej rzeczywistości w obrębie zaproponowanego tematu.

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022

9 lipca minister edukacji i nauki podpisał dokument, w którym wyszczególnione zostały podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2021/2022.

Dlaczego potrzebujemy edukacji medialnej? Zachęcamy do szukania odpowiedzi w nowym numerze „Refleksji”

Tytułowe pytanie w gruncie rzeczy jest retoryczne: to jasne, że w szkołach potrzebujemy wdrażania systematycznych programów nauczania, obejmujących szeroko pojętą edukację medialną. W świecie zdominowanym przez urządzenia cyfrowe i media społecznościowe wiedza dotycząca zarówno historii czy teorii, jak i praktyki mediów wydaje się nieodzowna do budowania dobrych relacji międzyludzkich, a przede wszystkim stanowi ważny aspekt przygotowania uczennic i uczniów do wchodzenia w dorosłe życie.

Dołącz do grona nauczycieli konsultantów

Zachęcamy do składania ofert na stanowiska nauczycieli konsultantów Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w obszarach: profilaktyka i świetlica, geografia, matematyka w szkole ponadpodstawowej, kształcenie specjalne.

Znajdź lekturę pedagogiczną w bibliotece, czyli Kącik książki pedagogicznej i psychologicznej

Kolejna odsłona „Kącika książki pedagogicznej i psychologicznej” stawia w centrum problematykę poczucia własnej wartości. Zapraszamy do zapoznania się z trzema interesującymi pozycjami z tego zakresu.

Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek IX

Czy nauczyciel może wejść w relację z dziennikiem? Czym zajmuje się pedagogika rzeczy? Co to jest ontologia zdjęcia klasowego? Na te oraz inne pytania znajdą Państwo odpowiedź w czerwcowym odcinku „Nasłuchu pedagogicznego”, którego gośćmi byli dr Aneta Makowska oraz dr Maksymilian Chutorański z Katedry Pedagogiki Ogólnej, Dydaktyki i Studiów Kulturowych Uniwersytetu Szczecińskiego, redaktorzy książki „Rzeczy – Kultura – Edukacja”.
ZCDN