ZCDN

Więcej szacunku dla młodego wizerunku!

Trwa kampania społeczna Rzeczniczki Praw Dziecka, zatytułowana „Więcej szacunku dla młodego wizerunku”.

Impulsem do podjęcia tego działania były między innymi wyniki badania zleconego przez RPD w III kwartale 2024 roku, w których 74% młodych ludzi stwierdziło, że publikowanie zdjęć/filmów przedstawiających kogoś bez jego zgody za jedno ze szczególnie szkodliwych zjawisk w internecie. Jednocześnie 24% badanych deklarowało, że nauczyciele publikują ich wizerunek np. w mediach społecznościowych szkoły bez ich zgody, a 63% chciałoby, aby nauczyciele pytali ich o jej wyrażenie. W ramach akcji ze strony internetowej kampanii można pobrać materiały – broszurę, plakat, infografiki, a także scenariusze zajęć dla szkół podstawowych. Dodatkowo, na stronie RPD dostępne są webinary na temat realizacji praw dziecka – w tym prawa do ochrony wizerunku.

Podobne wpisy:
Humanistycznie. Nowy cykl materiałów dla osób uczących przedmiotów humanistycznych

Humanistycznie. Po prostu. Czyli krótko i po ludzku o wyzwaniach współczesnej humanistyki. Na nasz nowy projekt będą się składały małe pigułki wiedzy w formie nagrań wideo, skierowane do osób uczących przedmiotów humanistycznych lub po prostu nimi zainteresowanych, które chcą odświeżyć lub uzupełnić wiedzę ze studiów, aby być na bieżąco.

Wyniki badania TIMSS 2023

Na stronie Instytutu Badań Edukacyjnych zostały opublikowane najnowsze wyniki badania czwartoklasistów w zakresie kompetencji matematycznych i z nauk przyrodniczych.

Kierunki realizacji polityki oświatowej 2024/2025

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025 Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.  Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich […]