ZCDN

Cyfrowy Uczeń

Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie rządowego programu wspierania organów prowadzących szkoły i placówki w rozwijaniu umiejętności cyfrowych dzieci i młodzieży na lata 2025–2029 pod nazwą „Cyfrowy Uczeń”. Inicjatywa polega na finansowym wsparciu placówek szkolnych, opiekuńczo-wychowawczych etc. w celu rozwijania kompetencji cyfrowych, kreatywności, przedsiębiorczości oraz sprawczości uczniów.

Do programu można się zgłosić w kolejnych latach jego realizacji; co istotne – dofinasowanie można otrzymać jednokrotnie. Wysokość finansowania zależy od wielkości placówki. Maksymalnie szkoła może otrzymać 75 tysięcy złotych. Ważnym warunkiem jest posiadanie 20% wkładu własnego.

Więcej informacji oraz niezbędna dokumentacja znajduje się na stronie MEN-u oraz kuratorium oświaty.

Podobne wpisy:
O przeciwdziałaniu przemocy. Blog na Zmianę (odcinek XXVII)

Wyniki badań na temat doświadczania przemocy rówieśniczej przez dzieci i młodzież budzą niepokój. Większość polskich uczniów (aż 79% według badań przytaczanych przez MEN) przynajmniej raz w życiu zetknęła się z jakąś formą przemocy. Część młodych dotknęła przemoc fizyczna, część – psychiczna. Do „tradycyjnych” form przemocy dołączają te z przestrzeni cyfrowej, których zasięg jest o wiele większy, a powszechność i łatwość dostępu do internetu powoduje, że zjawisko to w oczach najmłodszych traktowane jest zbyt często jako coś normalnego lub nieuniknionego.

#OdPodstaw

Wciąż trwa reforma podstaw programowych. Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy organizuje kolejne webinary informujące o proponowanych zmianach oraz zachęca do dzielenia się swoimi uwagami, wątpliwościami i wnioskami.

Edukacja zdrowotna – akcja informacyjna MEN-u

Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało materiały zawierające szczegółowe informacje na temat celów i sposobów realizacji nowego przedmiotu – edukacji zdrowotnej.