ZCDN

Trudne tematy – rekomendacje MEN-u

Ministerstwo Edukacji Narodowej stworzyło rekomendacje dotyczące rozmów z uczniami w sytuacjach kryzysowych mogących wzbudzić niepokój, takich jak na przykład naruszenie polskich granic powietrznych. MEN zaleca opanowanie i odpowiedzialność ze strony nauczycieli i pedagogów, korzystanie ze sprawdzonych źródeł informacji, spokojne przypominanie o obowiązujących procedurach alarmowych. Ministerstwo zachęca do rozmów z uczniami, pytanie o ich emocje, uczucia, myśli.

Rekomendacje otrzyma każda placówka edukacyjna od kuratoriów oświaty. Dostępne są także na stronie MEN-u.

 

Podobne wpisy:
O przeciwdziałaniu przemocy. Blog na Zmianę (odcinek XXVII)

Wyniki badań na temat doświadczania przemocy rówieśniczej przez dzieci i młodzież budzą niepokój. Większość polskich uczniów (aż 79% według badań przytaczanych przez MEN) przynajmniej raz w życiu zetknęła się z jakąś formą przemocy. Część młodych dotknęła przemoc fizyczna, część – psychiczna. Do „tradycyjnych” form przemocy dołączają te z przestrzeni cyfrowej, których zasięg jest o wiele większy, a powszechność i łatwość dostępu do internetu powoduje, że zjawisko to w oczach najmłodszych traktowane jest zbyt często jako coś normalnego lub nieuniknionego.

#OdPodstaw

Wciąż trwa reforma podstaw programowych. Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy organizuje kolejne webinary informujące o proponowanych zmianach oraz zachęca do dzielenia się swoimi uwagami, wątpliwościami i wnioskami.

Edukacja zdrowotna – akcja informacyjna MEN-u

Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało materiały zawierające szczegółowe informacje na temat celów i sposobów realizacji nowego przedmiotu – edukacji zdrowotnej.