ZCDN

Błąd w dydaktyce – nowa publikacja IBE

Instytut Badań Edukacyjnych opublikował książkę „Błąd w dydaktyce. Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne” autorstwa Krzysztofa Biedrzyckiego, Marcina M. Chrzanowskiego, E. Barbary Ostrowskiej. Publikacja została oparta na rozwiązaniach zadań w badaniach PISA.

Wykorzystano w niej odtajnione zadania z dwóch dziedzin: rozumienie czytanego tekstu oraz rozumowanie w naukach przyrodniczych. Są to zadania ze wszystkich edycji PISA od 2000 roku. W analizach omówiono sprawdzane umiejętności, a także trudności, na które mogą natrafić uczniowie i które mogą spowodować popełnienie przez nich błędów. W publikacji można także znaleźć teoretyczne rozważania na temat błędu i jego roli w procesie dydaktycznym. Zostały tu również zanalizowane konkretne błędy w zadaniach PISA oraz rozwiązania dydaktyczne w pracy z ich korektą.

Publikacja jest dostępna w wersji do pobrania na stronie IBE

Podobne wpisy:
Polska Agencja Kosmiczna zaprasza

Polska Agencja Kosmiczna zaprasza uczniów starszych klas szkół podstawowych oraz młodzież szkół ponadpodstawowych do udziału w dwóch ciekawych konkursach.

Międzynarodowe Badanie Kompetencji Społecznych i Emocjonalnych (SSES)

Polska przystąpiła do Międzynarodowego Badania Kompetencji Społecznych i Emocjonalnych (SSES) prowadzonego jest przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Badanie ma na celu ocenę poziomu kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku szkolnym, a także identyfikację czynników szczególnie istotnych z perspektywy rozwoju tych kompetencji.

Europe Experience

Ministerstwo Edukacji Narodowej zaprasza do odwiedzenia polskiego oddziału interaktywnego Centrum Europa Experience. Na zwiedzających czeka między innymi interaktywna mapa Europy, kino immersyjne 360°, stanowiska multimedialne czy strefa gier fabularnych.