ZCDN

Uniwersalne projektowanie – publikacje IBE

Instytut Badań Edukacyjnych opublikował na swojej stronie poradnik dla nauczycieli i nauczycielek pod tytułem Projektowanie uniwersalne w edukacji.

Tematyka publikacji dotyczy nie tylko dostosowania przestrzeni szkolnej do różnych potrzeb uczniów i uczennic. Przede wszystkim skupia się na zmianie kultury szkoły, na projektowaniu lekcji i zadań, w których każdy będzie mógł się sprawdzić, mając jednocześnie możliwość wyboru. Paradoksalnie nie musi to się łączyć z dodatkową pracą nauczyciela/nauczycielki. Publikacja krok po kroku przedstawia sposoby realizacji prawa człowieka do szeroko rozumianej dostępności.

Publikacja jest dostępna do pobrania w formacie pdf na stronie IBE.

Podobne wpisy:
Moving Poland

11 i 12 czerwca 2025 roku we Wrocławiu odbyła się pierwsza konferencja z cyklu Moving Poland. Jej ideą jest wzmacnianie roli aktywności fizycznej uczniów. W ramach konferencji zostały zaprezentowane liczne projekty realizowane w województwie dolnośląskim. Do części z nich można się włączyć, część zaś może się stać inspiracją. Projekty adresowane są przede wszystkim do dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów szkół podstawowych.

Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży – nabór koordynatorów szkolnych

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło nabór koordynatorów szkolnych do pilotażowego projektu „Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży (peer suport)”. Zgłoszenia przyjmowane są do 29 czerwca 2025 roku.

Oceny z etyki i religii

Ministerstwo Edukacji Narodowej wydało komunikat przypominający, że od tego roku szkolnego oceny z religii i etyki nie wliczają się do średniej. Jednocześnie powinny się znaleźć na świadectwie ucznia.