ZCDN

Racjonalne usprawnienia w edukacji – poradnik dla nauczycieli

Instytut Badań Edukacyjnych opublikował kolejny poradnik dla nauczycieli. Tym razem jest on poświęcony sytuacjom, gdy nie jest możliwe tzw. projektowanie uniwersalne. Dotyczy to przede wszystkim pracy z osobami z niepełnosprawnościami.

Publikacja zawiera opisy sytuacji, przydatne materiały, aplikacje (np. ułatwiające czytanie), informacje (np. o możliwości zamówienia przez szkołę w Ośrodku Rozwoju Edukacji nieodpłatnych dostosowanych podręczników i pomocy dydaktycznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami – np. w alfabecie Braille’a). Celem jest między innymi włączenie uczniów z niepełnosprawnościami do trybU nauki reszty klasy. Publikacja zawiera także studium przypadków analizujących wyzwania wobec szkoły, racjonalne usprawnienia procesu i rekomendacje.

Publikacja jest dostępna do pobrania w formacje pdf na stronie IBE.

Podobne wpisy:
Moving Poland

11 i 12 czerwca 2025 roku we Wrocławiu odbyła się pierwsza konferencja z cyklu Moving Poland. Jej ideą jest wzmacnianie roli aktywności fizycznej uczniów. W ramach konferencji zostały zaprezentowane liczne projekty realizowane w województwie dolnośląskim. Do części z nich można się włączyć, część zaś może się stać inspiracją. Projekty adresowane są przede wszystkim do dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów szkół podstawowych.

Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży – nabór koordynatorów szkolnych

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło nabór koordynatorów szkolnych do pilotażowego projektu „Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży (peer suport)”. Zgłoszenia przyjmowane są do 29 czerwca 2025 roku.

Oceny z etyki i religii

Ministerstwo Edukacji Narodowej wydało komunikat przypominający, że od tego roku szkolnego oceny z religii i etyki nie wliczają się do średniej. Jednocześnie powinny się znaleźć na świadectwie ucznia.