ZCDN

Wyniki Międzynarodowego Badania Umiejętności Dorosłych PIAAC

W badaniu mierzono trzy podstawowe kompetencje dorosłych: rozumienie tekstu, rozumowanie matematyczne oraz rozwiązywanie problemów. Najlepiej w badaniu wypadły kraje skandynawskie i Japonia. Polska uplasowała się w grupie krajów o najniższych wynikach. Badanie wyraźnie pokazuje potrzebę inwestowania w edukację dorosłych oraz wsparcia grup o niskich kompetencjach, szczególnie osób starszych i z niższym wykształceniem.

IBE informuje także, że polskie wyniki mogą być niedoszacowane z powodu niskiego poziomu zaangażowania respondentów w rozwiązywanie zadań, czego przejawem było szybkie udzielanie odpowiedzi i częste pomijanie pytań w badaniu umiejętności.

Więcej informacji oraz raport do pobrania znajduje się na stronie IBE.

Podobne wpisy:
Polska Agencja Kosmiczna zaprasza

Polska Agencja Kosmiczna zaprasza uczniów starszych klas szkół podstawowych oraz młodzież szkół ponadpodstawowych do udziału w dwóch ciekawych konkursach.

Międzynarodowe Badanie Kompetencji Społecznych i Emocjonalnych (SSES)

Polska przystąpiła do Międzynarodowego Badania Kompetencji Społecznych i Emocjonalnych (SSES) prowadzonego jest przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Badanie ma na celu ocenę poziomu kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku szkolnym, a także identyfikację czynników szczególnie istotnych z perspektywy rozwoju tych kompetencji.

Europe Experience

Ministerstwo Edukacji Narodowej zaprasza do odwiedzenia polskiego oddziału interaktywnego Centrum Europa Experience. Na zwiedzających czeka między innymi interaktywna mapa Europy, kino immersyjne 360°, stanowiska multimedialne czy strefa gier fabularnych.