ZCDN

Błąd w dydaktyce – nowa publikacja IBE

Instytut Badań Edukacyjnych opublikował książkę „Błąd w dydaktyce. Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne” autorstwa Krzysztofa Biedrzyckiego, Marcina M. Chrzanowskiego, E. Barbary Ostrowskiej. Publikacja została oparta na rozwiązaniach zadań w badaniach PISA.

Wykorzystano w niej odtajnione zadania z dwóch dziedzin: rozumienie czytanego tekstu oraz rozumowanie w naukach przyrodniczych. Są to zadania ze wszystkich edycji PISA od 2000 roku. W analizach omówiono sprawdzane umiejętności, a także trudności, na które mogą natrafić uczniowie i które mogą spowodować popełnienie przez nich błędów. W publikacji można także znaleźć teoretyczne rozważania na temat błędu i jego roli w procesie dydaktycznym. Zostały tu również zanalizowane konkretne błędy w zadaniach PISA oraz rozwiązania dydaktyczne w pracy z ich korektą.

Publikacja jest dostępna w wersji do pobrania na stronie IBE

Podobne wpisy:
Edukacyjny Hackaton – kurs na rozwój

Zachodniopomorski Kurator Oświaty w bieżącym tygodniu (16–20 września) organizuje w pięciu miejscowościach województwa spotkania dla nauczycieli i dyrektorów, którzy chcą wprowadzać zmiany w edukacji „po swojemu”.

Harmonogram egzaminów zewnętrznych

Centralna Komisja Egzaminacyjna ogłosiła harmonogram egzaminów zewnętrznych – ósmoklasisty i maturalnego w roku szkolnym 2024/2025.

Zmiany w egzaminach maturalnym i ósmoklasisty

Centralna Komisja Edukacyjna ogłosiła komunikat informujący o pierwszych zmianach w egzaminach maturalnym i ósmoklasisty w roku szkolnym 2024/2025, wynikających z tzw. odchudzenia podstawy programowej.