ZCDN

Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19

Publikacja zawiera zbiór czternastu artykułów napisanych przez specjalistów edukacyjnych, poruszających, między innymi, problematykę dotyczącą sytuacji psychologicznej uczniów, rodziców i nauczycieli oraz wyzwań związanych z edukacją zdalną.

„Pomyślałem, że tego typu opracowanie jest pilnie potrzebne w Polsce. Potrzebny jest rodzaj szkieletu wspólnej myśli, który pozwoli spojrzeć z dystansu na to, co i po co obecnie robimy jako nauczyciele. Co jest ważne, a co jest tylko mniej znaczącym szczegółem? Na czym skupić się najbardziej? Czego na pewno nie możemy pominąć? Wreszcie – jakie błędy w obecnej sytuacji łatwo popełnić?” – stwierdza prof.  Jacek Pyżalski.

Bezpłatny ebook można pobrać ze strony: Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19.

Podobne wpisy:
Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży – nabór koordynatorów szkolnych

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło nabór koordynatorów szkolnych do pilotażowego projektu „Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży (peer suport)”. Zgłoszenia przyjmowane są do 29 czerwca 2025 roku.

Sieć Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie

Kuratorium Oświaty w Szczecinie zaprasza dyrektorów szkół i placówek, szkolnych koordynatorów sieci oraz przyszłych koordynatorów na szkolenia związane z siecią Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie.

Międzynarodowe Badanie Kompetencji Społecznych i Emocjonalnych (SSES)

Polska przystąpiła do Międzynarodowego Badania Kompetencji Społecznych i Emocjonalnych (SSES) prowadzonego jest przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Badanie ma na celu ocenę poziomu kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku szkolnym, a także identyfikację czynników szczególnie istotnych z perspektywy rozwoju tych kompetencji.