ZCDN

Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19

Publikacja zawiera zbiór czternastu artykułów napisanych przez specjalistów edukacyjnych, poruszających, między innymi, problematykę dotyczącą sytuacji psychologicznej uczniów, rodziców i nauczycieli oraz wyzwań związanych z edukacją zdalną.

„Pomyślałem, że tego typu opracowanie jest pilnie potrzebne w Polsce. Potrzebny jest rodzaj szkieletu wspólnej myśli, który pozwoli spojrzeć z dystansu na to, co i po co obecnie robimy jako nauczyciele. Co jest ważne, a co jest tylko mniej znaczącym szczegółem? Na czym skupić się najbardziej? Czego na pewno nie możemy pominąć? Wreszcie – jakie błędy w obecnej sytuacji łatwo popełnić?” – stwierdza prof.  Jacek Pyżalski.

Bezpłatny ebook można pobrać ze strony: Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19.

Podobne wpisy:
Prace domowe. Analiza Instytutu Badań Edukacyjnych

W związku z dyskusją publiczną na temat prac domowych i decyzji MEN-u w tym względzie, Instytut Badań Edukacyjnych opublikował analizę międzynarodowych badań. Jest to pierwsza analiza w ramach projektu IBE.

Publikacja ORE „Czytam. Rozumiem. Wiem. Potrafię”

Ośrodek Rozwoju Edukacji udostępnił na swojej stronie publikację dla nauczycieli pracujących z uczniem obcojęzycznym. Celem artykułów i ćwiczeń w niej zebranych jest poprawa sprawności czytania ze zrozumieniem.

Innowacyjny nauczyciel i jego praktyki

Instytut Badań Edukacyjnych opublikował 20 portretów praktyków szkolnych z czterech krajów europejskich, stanowiących cenny materiał dla nauczycieli szukających inspiracji do własnej pracy.