ZCDN

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

29 września obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. To nietypowe święto zostało zainicjowane przez Polską Izbę Książki w 2001 roku, a jego patronką została Joanna Papuzińska – autorka wielu niezapomnianych utworów dla dzieci, urodzona właśnie tego dnia. Celem akcji jest propagowanie czytelnictwa.

Z okazji Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania, przypadającego na 29 września, zapraszamy Państwa do wysłuchania krótkiego fragmentu Prawa dziecka do szacunku autorstwa Janusza Korczaka, w wykonaniu Urszuli Pańki, dyrektorki ZCDN-u. To jeden z wielu tekstów Doktora, który – mimo upływu lat – wciąż inspiruje i zmusza do refleksji.  Nagranie to jest zapowiedzią nowego projektu ZCDN-u,  którego uruchomienie planujemy już w październiku. Zapraszamy do obserwowania naszej strony.

Podobne wpisy:
Kwiecień Miesiącem Świadomości Autyzmu – nowe książki dostępne w naszej bibliotece

Kwiecień jest wyjątkowym miesiącem, w którym szczególnie podkreślamy znaczenie świadomości autyzmu. To dobry czas, by skupić się na lepszym zrozumieniu, akceptacji i docenieniu neuroróżnorodności. Z tej okazji w naszej bibliotece przygotowaliśmy specjalny wybór książek poświęconych autyzmowi.

Biografie – podróże przez życie niezwykłych ludzi

Zmienna wiosenna aura sprzyja oderwaniu się od codzienności i zanurzeniu w pasjonujących historiach. Nasza biblioteka za pośrednictwem biografii zaprasza w podróż przez życie niezwykłych ludzi. Warto odkryć, co motywowało ich do działania i jak kształtowali świat, który znamy. Dzięki literaturze można podążać śladami Agathy Christie, R.R. Tolkiena, Jane Austen, Stanisława Lema i wielu innych wybitnych postaci. Na naszych półkach znajdą Państwo biografie, które inspirują, wzruszają i skłaniają do refleksji.

However. Klub dyskusyjny w języku angielskim 

However to organizowany przez Bibliotekę Pedagogiczną im. Heleny Radlińskiej klub dyskusyjny w języku angielskim z udziałem obcokrajowców mieszkających w Szczecinie. Spotkania klubu są okazją do rozwijania kompetencji komunikacyjnych w języku obcym oraz pełnią rolę integrującą przedstawicieli różnych kultur i promują edukację międzykulturową w szkołach.