ZCDN

Prace domowe. Analiza Instytutu Badań Edukacyjnych

W związku z dyskusją publiczną na temat prac domowych i decyzji MEN-u w tym względzie, Instytut Badań Edukacyjnych opublikował analizę międzynarodowych badań. Jest to pierwsza analiza w ramach projektu IBE.

W opracowaniu zostały wzięte pod uwagę m.in. informacje z międzynarodowych badań PIRLS, TIMSS i PISA. Zostały poruszone poniższe zagadnienia:

  • czas poświęcany na prace domowe i częstotliwość ich zadawania;
  • opinie rodziców na temat prac domowych;
  • zależności między pracami domowymi a osiągnięciami uczniów;
  • kwestie wpływające na efektywność prac domowych.

Publikacja jest dostępna na stronie Instytutu.

Podobne wpisy:
Edukacja obywatelska i zdrowotna – rozporządzenia z podstawami programowymi podpisane

Na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej znajdują się podpisane przez ministrę Barbarę Nowacką rozporządzenia dotyczące wprowadzenia nowych przedmiotów – edukacji zdrowotnej i edukacji obywatelskiej. Oba pojawią się w polskiej szkole od września 2025 roku.

„Internet dzieci” – raport

Instytut Cyfrowego Obywatelstwa opublikował pierwszy raport z monitoringu aktywności dzieci i młodzieży w internecie.

Profil absolwenta szkoły ponadpodstawowej – konsultacje

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy zaprasza nauczycieli szkół ponadpodstawowych (liceów, techników, szkół branżowych I i II stopnia), pełnoletnich uczniów szkół ponadpodstawowych, przedstawicieli środowiska akademickiego oraz przedstawicieli pracodawców do udziału w tworzeniu profilu absolwenta szkoły ponadpodstawowej.