ZCDN

Tydzień szczęścia w szkole

Ogólnopolski Tydzień Szczęścia w Szkole to coroczne wydarzenie, które odbywa się w całej Polsce w trzecim tygodniu września. Obchodzony jest od 2020 roku. W tym roku odbywa się w dniach 23–29 września. Tegoroczne hasło brzmi: CIEKAWI SIEBIE – CIEKAWI ŚWIATA.

Twórczyni projektu, dr Anna Hildebrandt-Mrozek, zachęca do udziału, pisząc: „Celem Tygodnia Szczęścia w Szkole jest zwrócenie uwagi na narzędzia psychologii pozytywnej, które można wykorzystywać w edukacji przedszkolnej, szkolnej, akademickiej, a które przekładają się na dobre zdrowie, efekty kształcenia i lepsze życie. To wydarzenie dla dzieci, młodzieży i dorosłych, wszystkich, dla których edukacja jest bliska i ma znaczenie w kształtowaniu dobrostanu jednostkowego i zbiorowego. Badania pokazują, że ludzie doświadczający szczęścia w szkole i w pracy żyją zdrowiej, dłużej, lepiej. Poczucie szczęścia sprzyja odporności, kreatywności, zaangażowaniu, budowaniu relacji, przyjaźniom. To prawdziwa profilaktyka depresji i chorób cywilizacyjnych. Szczęście w szkole rodzi się pomiędzy ludźmi, poprzez relacje, w procesach przekazywania wiedzy, doświadczenia, wreszcie – w miejscach, które temu sprzyjają. Szczęście to stan umysłu, emocji, ciała i ducha”.

Więcej informacji oraz możliwość zgłoszenia się znajduje się na stronie projektu „Tydzień Szczęścia w Szkole”.

Podobne wpisy:
Szkoła szkole – program pomocy dla uczniów w Syrii

Ministerstwo Edukacji Narodowej objęło patronatem program realizowany przez Caritas Polska „Szkoła szkole”. Zadaniem szkół i przedszkoli, które się do niego zgłoszą, będzie zorganizowanie do 20 maja akcji zbierania funduszy dla szkół w Syrii.

Edukacja obywatelska i zdrowotna – rozporządzenia z podstawami programowymi podpisane

Na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej znajdują się podpisane przez ministrę Barbarę Nowacką rozporządzenia dotyczące wprowadzenia nowych przedmiotów – edukacji zdrowotnej i edukacji obywatelskiej. Oba pojawią się w polskiej szkole od września 2025 roku.

„Internet dzieci” – raport

Instytut Cyfrowego Obywatelstwa opublikował pierwszy raport z monitoringu aktywności dzieci i młodzieży w internecie.