ZCDN

Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci

W projekcie doprecyzowano zadania zespołu wczesnego wspomagania w zakresie współpracy z rodzicami dziecka, z pomiotem leczniczym i ośrodkiem pomocy społecznej. Zespół wczesnego wspomagania ma współpracować również z przedszkolem lub inną formą wychowania przedszkolnego, oddziałem przedszkolnym w szkole podstawowej oraz innymi podmiotami, w których dziecko jest objęte oddziaływaniami terapeutycznymi w celu zapewnienia spójności oddziaływań wspomagających rozwój dziecka.

Zmiana rozporządzenia ma na celu wskazanie, że potrzeby dziecka rozpoznawane są w kontekście funkcjonowania dziecka i jego rodziny, są ukierunkowane na rozwijanie aktywności i uczestnictwa dziecka w życiu społecznym oraz mają likwidować bariery w środowisku ograniczające jego funkcjonowanie.

Treść projektu dostępna jest na stronie Rządowego Centrum Legislacji.

Podobne wpisy:
Rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków

17 czerwca 2023 roku weszło w życie nowe rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków. Podstawową zmianą jest nowy wzór świadectwa, w którym nie ma nazw przedmiotów.

Kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024

16 czerwca minister edukacji i nauki podpisał dokument, w którym wyszczególnione zostały podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2023/2024.

List ministra edukacji i nauki w sprawie edukacji uczniów z Ukrainy

Minister Przemysław Czarnek skierował list do nauczycieli, dyrektorów szkół, kuratorów oświaty i przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego. Przedstawił w nim rozwiązania systemowe dotyczące opieki i edukacji uczniów z Ukrainy, którzy przybyli do Polski po 24 lutego 2022 r. do wykorzystania w roku szkolnym 2023/2024. Zachęcamy do zapoznania się z treścią listu.