ZCDN

Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci

W projekcie doprecyzowano zadania zespołu wczesnego wspomagania w zakresie współpracy z rodzicami dziecka, z pomiotem leczniczym i ośrodkiem pomocy społecznej. Zespół wczesnego wspomagania ma współpracować również z przedszkolem lub inną formą wychowania przedszkolnego, oddziałem przedszkolnym w szkole podstawowej oraz innymi podmiotami, w których dziecko jest objęte oddziaływaniami terapeutycznymi w celu zapewnienia spójności oddziaływań wspomagających rozwój dziecka.

Zmiana rozporządzenia ma na celu wskazanie, że potrzeby dziecka rozpoznawane są w kontekście funkcjonowania dziecka i jego rodziny, są ukierunkowane na rozwijanie aktywności i uczestnictwa dziecka w życiu społecznym oraz mają likwidować bariery w środowisku ograniczające jego funkcjonowanie.

Treść projektu dostępna jest na stronie Rządowego Centrum Legislacji.

Podobne wpisy:
Zmiany w egzaminach maturalnym i ósmoklasisty

Centralna Komisja Edukacyjna ogłosiła komunikat informujący o pierwszych zmianach w egzaminach maturalnym i ósmoklasisty w roku szkolnym 2024/2025, wynikających z tzw. odchudzenia podstawy programowej.

Odkrywajmy Sportowe Talenty – testy sprawnościowe w szkołach

W marcu i kwietniu 2024 roku nauczyciele wychowania fizycznego w klasach IV–VIII szkoły podstawowej i wszystkich klas szkół ponadpodstawowych są zobowiązani do przeprowadzenia testów sprawnościowych uczniów. Ich wynik nie wpływa na ocenę z przedmiotu.

Rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków

17 czerwca 2023 roku weszło w życie nowe rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków. Podstawową zmianą jest nowy wzór świadectwa, w którym nie ma nazw przedmiotów.