ZCDN

(Nie)pokój nauczycielski: Jacy będą nauczyciele przyszłości?  

baner NP KB

Gościnią kolejnego odcinka „(Nie)pokoju nauczycielskiego” jest Katarzyna Nabrdalik, prezeska fundacji Teach for Poland. Temat rozmowy dotyczy wizji dzisiejszego systemu edukacji i kierunku, w którym może prowadzić zmiana. Ważnym jej elementem jest omówienie raportu stworzonego z inicjatywy Teach for Poland „Nauczyciel_ka 2040”. Rozmowę prowadzi – wyjątkowo – dr Zofia Fenrych.

W podcaście mowa jest o fundacji (https://teachforpoland.org/), piątej edycji Programu Rozwoju Eduliderstwa, do której będzie można zgłosić się już wkrótce (https://edulider.teachforpoland.org/), oraz o raporcie „Nauczyciel_ka 2040. Odważ się myśleć inaczej” (https://nauczyciel2040.pl/).    

Dwudziesty drugi odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” jest dostępny na stronie zcdn.edu.pl oraz w serwisie Spotify (profil: Podcasty ZCDN-u).

Katarzyna Nabrdalik

Prezeska i współzałożycielka Fundacji Teach for Poland. Zarządzała polskim oddziałem międzynarodowej organizacji AIESEC, pełniła funkcję Dyrektor na Region Europy, gdzie koordynowała funkcjonowanie ponad 40 oddziałów organizacji i ich projektów edukacyjnych. Ekspertka w temacie innowacji edukacyjnych, nowych modeli wprowadzania nauczycieli do szkół, rozwoju przywództwa w edukacji, zarządzania organizacją pozarządową i fundraisingu. Absolwentka Advanced Leadership Program z Center for Leadership. Prywatnie miłośniczka podróży – odwiedziła już ponad 70 krajów, a teraz zaszczepia tę pasję swojej dwuletniej córce, odkrywając z nią świat i różne kultury.

Fot. Archiwum K. Nabrdalik

Podobne wpisy:
Perspektywa młodego nauczyciela: jak uczyć historii w XXI wieku?

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Arturem Szparagą, doktorantem Uniwersytetu Szczecińskiego oraz nauczycielem historii w I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczecinie. Nasz rozmówca w podcaście dzieli się swoim obserwacjami szkoły z perspektywy młodego nauczyciela. Opowiada o pracy z młodzieżą wkraczającą w dorosłość, o wyzwaniach i szansach wynikających z cyfrowych nawyków uczniów, a także o […]

Młodzież o edukacji: O relacjach i emocjach w edukacji

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” studentki socjologii oraz dr Colette Szczepaniak (ZCDN) rozmawiają o zawodzie nauczyciela zarówno z perspektywy swoich własnych doświadczeń, jak i szerszej perspektywy społeczno-kulturowej. Zastanawiają się nad tym, czy relacja w edukacji jest ważna, jak dzisiejsi studenci wspominają edukację w czasie pandemii oraz o zaufaniu rodziców do nauczycieli. […]

Nasłuch pedagogiczny: O poczuciu (nie)pełnosprawności u dzieci z implantami ślimakowymi

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z dr Kaliną Kukiełko, która dzieli się wynikami badań pilotażowych, prowadzonych wspólnie ze Światowym Centrum Słuchu nad wpływem czynników społecznych na korzyści komunikacyjne po wszczepieniu implantu ślimakowego u dzieci i młodzieży z wrodzoną głuchotą. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie dyrektorom, nauczycielom i pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznych, którzy pracują z dziećmi z […]