ZCDN

O prawach dziecka

Gościem czternastego odcinka „Nasłuchu pedagogicznego”, nagranego w przededniu rocznicy uchwalenia konwekcji o prawach dziecka, jest profesor Maria Czerepaniak-Walczak – profesor pedagogiki, autorka rozpraw i monografii poświęconych pedagogice emancypacyjnej, badaniom w działaniu, nauczycielskiemu profesjonalizmowi oraz pedagogice szkoły wyższej, zajmuje się także warunkami poszanowania praw człowieka i praw dziecka w różnorodnych sytuacjach społecznych. Pretekstem do rozmowy jest książka „To ja, Malala” Christiny Lamb, Malali Yousafzai, a jej tematem są nie tylko prawa dziecka czy prawa człowieka III generacji, ale także relacja młodego człowieka za światem, środowiskiem naturalnym, szkołą – szczególnie w czasie nauki na odległość.

Rozmowę przeprowadziła dr Natalia Cybort-Zioło.

Prawa dziecka – zestawienie bibliograficzne 

Podobne wpisy:
O współpracy szkół technicznych i branżowych. Rozmowa z Barbarą Halską

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Barbarą Halską, która dzieli się swoim bogatym doświadczeniem z zakresu kształcenia zawodowego i realizacji projektów angażujących placówki oświatowe i partnerów zewnętrznych. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie osobom związanym z kształceniem na poziomie ponadpodstawowym oraz branżowym i technicznym. 

Dlaczego (nie) trzeba czytać Mickiewicza?

Do pierwszego odcinka cyklu „(Nie)pokoju nauczycielskiego” w nowym roku szkolnym redaktor Sławomir Iwasiów zaprosił Martę Jankowską, polonistkę ze Szkoły Podstawowej nr 49 im. ks. Bronisława Komorowskiego w Gdańsku. Rozmowa toczy się wokół: problemów współczesnej dydaktyki polonistycznej, metodyki nauczania, relacji mediów cyfrowych i tradycyjnie pojmowanej edukacji szkolnej, a także pozazawodowych pasji, które pomagają w codziennej pracy […]

Szkoła bez ocen

W najnowszym odcinku „Nasłuchu Pedagogicznego” do rozmowy zaprosiliśmy Magdalenę Bujakowską, dyrektorkę Szkoły Podstawowej nr 2 w Świdwinie, która opowiedziała o swoich doświadczeniach w pracy bez stopni i przedstawiła przykłady dobrej praktyki. Zwróciła szczególną uwagę na aktywny proces uczenia się dzieci, pracę blokami, które pozwalają na łączenie różnych dziedzin życia, ułatwiając uczenie się. Podcast nagrany został […]