ZCDN

Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek VI

W najnowszym odcinku „Nasłuchu pedagogicznego” dr hab. Piotr Krupiński, profesor Uniwersytetu Szczecińskiego, literaturoznawca, dyrektor Instytutu Literatury i Nowych Mediów, a także przewodniczący Komitetu Okręgowego Olimpiady Literatury i Języka Polskiego w Szczecinie, mówi o kanonie literatury pięknej – zarówno z punktu widzenia edukacji szkolnej oraz akademickiej, jak i prywatnych wyborów czytelniczych. Po jakich współczesnych twórców sięga Piotr Krupiński? Do jakich lektur chętnie wraca? O jakich utworach dyskutuje z uczestniczkami i uczestnikami konkursów olimpijskich? I kogo wykreśliłby z kanonu szkolnego: Słowackiego czy Gombrowicza?

Rozmowę przeprowadził Sławomir Iwasiów — redaktor prowadzący Zachodniopomorskiego Dwumiesięcznika Oświatowego „Refleksje”.

Zachęcamy do odsłuchania podcastu i śledzenia naszego profilu na Soundcloud.

#BBD0E0 »

Podobne wpisy:
O współpracy szkół technicznych i branżowych. Rozmowa z Barbarą Halską

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Barbarą Halską, która dzieli się swoim bogatym doświadczeniem z zakresu kształcenia zawodowego i realizacji projektów angażujących placówki oświatowe i partnerów zewnętrznych. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie osobom związanym z kształceniem na poziomie ponadpodstawowym oraz branżowym i technicznym. 

Dlaczego (nie) trzeba czytać Mickiewicza?

Do pierwszego odcinka cyklu „(Nie)pokoju nauczycielskiego” w nowym roku szkolnym redaktor Sławomir Iwasiów zaprosił Martę Jankowską, polonistkę ze Szkoły Podstawowej nr 49 im. ks. Bronisława Komorowskiego w Gdańsku. Rozmowa toczy się wokół: problemów współczesnej dydaktyki polonistycznej, metodyki nauczania, relacji mediów cyfrowych i tradycyjnie pojmowanej edukacji szkolnej, a także pozazawodowych pasji, które pomagają w codziennej pracy […]

Szkoła bez ocen

W najnowszym odcinku „Nasłuchu Pedagogicznego” do rozmowy zaprosiliśmy Magdalenę Bujakowską, dyrektorkę Szkoły Podstawowej nr 2 w Świdwinie, która opowiedziała o swoich doświadczeniach w pracy bez stopni i przedstawiła przykłady dobrej praktyki. Zwróciła szczególną uwagę na aktywny proces uczenia się dzieci, pracę blokami, które pozwalają na łączenie różnych dziedzin życia, ułatwiając uczenie się. Podcast nagrany został […]