ZCDN

Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek V

W kolejnym odcinku „Nasłuchu pedagogicznego” rozmawiamy o zmianach klimatycznych oraz o tym, co młodzi i szkoła mogą zrobić dla klimatu. Naszą gościnią jest Anna Skierska – absolwentka II Liceum Ogólnokształcącego im. Mieszka I w Szczecinie na profilu matury międzynarodowej IB (International Baccalaureate) oraz laureatka I miejsca w konkursie Naukowym Explory za projekt naukowy „Zmodyfikowane nanokrystaliczne ogniwo słoneczne”.

Anna reprezentowała Polskę w międzynarodowym konkursie Intel ISEF 2019 w USA, w którym zdobyła IV miejsce w kategorii Energy: Physical, oraz jest jedną z bohaterek książki Justyny Sucheckiej Young Power. 30 historii o tym, jak młodzi zmieniają świat.

Pretekstem do rozmowy jest podręcznik Klimatyczne ABC. Interdyscyplinarne podstawy współczesnej wiedzy o zmianie klimatu pod redakcją naukową Magdaleny Budziszewskiej, Aleksandry Kardaś, Zbigniewa Bohdanowicza. Publikacja ta jest dostępna online.

Rozmowę przeprowadziła Anna Godzińska.

Zachęcamy do odsłuchania podcastu i śledzenia naszego profilu na Soundcloud.

Podobne wpisy:
Laboratorium Przyszłości – miejsce nietuzinkowe

W kolejnym odcinku podcastu „Nasłuch Pedagogiczny” Alicja Jędrzejak, nauczycielka matematyki w Szkole Podstawowej nr 53 w Szczecinie, zaprasza do nietuzinkowego miejsca. Jest nim pracownia Laboratoriów Przyszłości z kompletem hafciarek, w której młodzi ludzie stają się liderkami i liderami uczenia się oraz po prostu lubią spędzać wolny czas. Rozmówczyni dzieli się swoim spojrzeniem na edukację oraz doświadczeniami związanymi z prowadzeniem twórczego i kreatywnego miejsca w szkole. 

(Nie)pokój nauczycielski: Dlaczego (nie) potrzebujemy zadań domowych?

Siedemnasty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” jest dostępny w serwisie Spotify (profil: Podcasty ZCDN-u). Kamil Janowicz Doktor psychologii, post-doctoral researcher w Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytetu SWPS. Naukowo zajmuje się różnymi aspektami rodzicielstwa, rozwojem tożsamości u młodych ludzi oraz rolą myślenia przyszłościowego w dorastaniu i wczesnej dorosłości. Współpracuje z licznymi fundacjami, organizacjami i firmami, prowadząc […]

Młodzież o edukacji – O współpracy w ramach przygotowań do debaty oksfordzkiej

Zachęcamy do wysłuchania rozmowy z młodzieżą oraz ich opiekunką, podczas której dzielą się swoimi różnorodnymi doświadczeniami odnoszącymi się do przygotowań do debaty oksfordzkiej o sztucznej inteligencji. W czasie rozmowy poruszane są kwestie dotyczące współpracy młodzieży z nauczycielką, procesu docierania się zespołu podczas podejmowanego wyzwania. Pojawiają się wątki odnoszące się do trudności wynikających z różnych stylów […]