ZCDN

Projekt nowej podstawy programowej dla szkół ponadpodstawowych

Rozporządzenie w sprawie podstawy programowej dla szkół ponadpodstawowych obowiązywać będzie od roku szkolnego 2019/2020 w klasie pierwszej: 4-letniego liceum ogólnokształcącego, 5-letniego technikum, 3-letniej branżowej szkoły I stopnia, do której od roku szkolnego 2019/2020 uczęszczać będą pierwsi absolwenci 8-letniej szkoły podstawowej.

Natomiast uczniowie branżowej szkoły I stopnia (absolwenci dotychczasowego gimnazjum) będą się kształcić według podstawy programowej kształcenia ogólnego określonej w załączniku nr 4 do rozporządzenia MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. poz. 356).

Cały projekt dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej MEN  oraz na stronie Rządowego Centrum Legislacji.

Podobne wpisy:
Wynagrodzenia nauczycieli i zmiany w Karcie Nauczyciela

Do publikacji w Dzienniku Ustaw zostało skierowane rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli w 2025 roku. Natomiast do uzgodnień, opiniowania oraz konsultacji społecznych został przedstawiony projekt ustawy o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw.

Edukacja obywatelska i zdrowotna – rozporządzenia z podstawami programowymi podpisane

Na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej znajdują się podpisane przez ministrę Barbarę Nowacką rozporządzenia dotyczące wprowadzenia nowych przedmiotów – edukacji zdrowotnej i edukacji obywatelskiej. Oba pojawią się w polskiej szkole od września 2025 roku.

Zmiany w organizacji egzaminu ósmoklasisty

30 stycznia 2025 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Edukacji w sprawie warunków i sposobu przeprowadzenia egzaminu ósmoklasisty.