ZCDN

Zaproszenie na uroczystość podsumowania konkursów przedmiotowych dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Wszystkich laureatów i wyróżnionych konkursów przedmiotowych dla uczniów szkół ponadpodstawowych województwa zachodniopomorskiego, organizowanych w roku szkolnym 2021/2022, zapraszamy na  uroczyste podsumowanie, które odbędzie się 27 maja, o godzinie 11.00, w siedzibie Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie. Szczegółowy program spotkania zostanie rozesłany przez organizatorów za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Podobne wpisy:
Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pedagogów wobec trudności, z jakimi muszą się mierzyć w pracy z młodymi ludźmi w kryzysie psychicznym, proponujemy przestrzeń do wspólnej dyskusji i wysłuchania ekspertów w tej dziedzinie. Zapraszamy na konferencję współorganizowaną z Instytutem Pedagogiki US „Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży”, która odbędzie się 9 maja (czwartek), o godz. 15.00, w sali konferencyjnej ZCDN-u.

„Biblioteka – miejsce na czasie” – XXI Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

Z okazji XXI Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek organizowanego przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, który odbędzie się w dniach 8–15 maja, w Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli odbędą się specjalne wydarzenia związane z tym świętem. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem.

Zagubione, przywrócone? Herstorie w teorii i praktyce szkolnej

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”: „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2024 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?