ZCDN

Lekcja otwarta: Jak uczyć o energii i energetyce jądrowej?

Serdecznie zapraszamy do udziału w lekcji otwartej „Jak uczyć o energii i energetyce jądrowej?”, która odbędzie się 30 stycznia, w godzinach 14.00–16.15, w V Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Asnyka w Szczecinie.

Lekcja rozpocznie się od 1) przypomnienia przebiegu reakcji rozszczepienia i jej zastosowania w reaktorach jądrowych oraz 2) wspólnej, ilościowej analizy energetycznej reakcji rozszczepienia uranu oraz procesu spalania węgla. Następnie uczniowie, pracując w grupach z tekstem źródłowym, będą szukać zalet i wad energetyki jądrowej, które podczas fazy końcowej lekcji zapiszą na tablicy. Podsumowanie lekcji będzie stanowić decyzja uczniów tej klasy: czy są zwolennikami, czy przeciwnikami budowy elektrowni jądrowej w Polsce, ze wskazaniem na argumenty, które najbardziej do nich przemawiają. Po zakończeniu lekcji, nastąpi jej omówienie z przybyłymi nauczycielami oraz zostaną wyciągnięte wnioski dotyczące m.in. modyfikacji przebiegu zajęć, w celu dostosowania ich do zasobów intelektualnych uczniów. Prowadząca szkolenie podzieli się również swoimi propozycjami realizacji innych treści z zakresu fizyki jądrowej. Uczestniczący w lekcji otwartej nauczyciele otrzymają publikację Ministerstwa Klimatu i Środowiska Wiem, jak uczyć o energii jądrowej. Informator – Poradnik dla nauczyciela.

Zakres tematyczny: Zalety i wady energetyki jądrowej. Działania nauczyciela na lekcjach podczas pracy grupowej uczniów. Propozycje realizacji treści z podstawy programowej dotyczących fizyki jądrowej.

Termin: 30 stycznia, godz. 14.00–16.15

Miejsce:
V Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Asnyka,
ul. Ofiar Oświęcimia 14, Szczecin
sala 55

Prowadząca: Agnieszka Kraszewska

Forma bezpłatna

Aby wziąć udział w lekcji otwartej, należy zarejestrować się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: I/J/3.

Podobne wpisy:
Nowa edukacja obywatelska? Cykl szkoleń

Od przyszłego roku szkolnego w szkołach ponadpodstawowych realizowany będzie nowy przedmiot – edukacja obywatelska. W założeniach twórców projektu podstawy programowej głównym celem jest przygotowanie uczniów do świadomego i odpowiedzialnego zaangażowania obywatelskiego w społeczeństwie demokratycznym. Chodzi zatem nie tylko o wiedzę, ale też o praktyczne umiejętności pozwalające na aktywne i świadome działania na rzecz rozwiązania wspólnych problemów, wpływanie na władze, czy załatwianie prostych spraw urzędowych.

Prezentacja multimedialna na lekcjach historii

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu „Prezentacja multimedialna na lekcjach historii”, które odbędzie się 5 grudnia w formule online, w godzinach 16.30–17.45.

„Zgodziłem się wejść w pustkę tą straszliwą bramą”. Doświadczenie emigracyjne Gombrowicza, Miłosza, Wańkowicza i Hłaski

Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji, objętej patronatem Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty, poświęconej doświadczeniu emigracyjnemu polskich pisarzy, która odbędzie się 12 grudnia w siedzibie Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Celem konferencji jest przybliżenie biografii i twórczości patronów roku 2024: Witolda Gombrowicza, Czesława Miłosza, Marka Hłaski i Melchiora Wańkowicza. Przyjęta perspektywa pozwoli na wskazanie emigracji jako doświadczenia uniwersalnego, a także ważnego etapu w życiu przedstawianych twórców. Celem wydarzenia jest również podsumowanie roku patronów oraz wypracowanie materiałów do pracy z twórczością patronów w szkole. Konferencja jest objęta patronatem Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty.