ZCDN

Lekcja otwarta: Jak uczyć o energii i energetyce jądrowej?

Serdecznie zapraszamy do udziału w lekcji otwartej „Jak uczyć o energii i energetyce jądrowej?”, która odbędzie się 30 stycznia, w godzinach 14.00–16.15, w V Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Asnyka w Szczecinie.

Lekcja rozpocznie się od 1) przypomnienia przebiegu reakcji rozszczepienia i jej zastosowania w reaktorach jądrowych oraz 2) wspólnej, ilościowej analizy energetycznej reakcji rozszczepienia uranu oraz procesu spalania węgla. Następnie uczniowie, pracując w grupach z tekstem źródłowym, będą szukać zalet i wad energetyki jądrowej, które podczas fazy końcowej lekcji zapiszą na tablicy. Podsumowanie lekcji będzie stanowić decyzja uczniów tej klasy: czy są zwolennikami, czy przeciwnikami budowy elektrowni jądrowej w Polsce, ze wskazaniem na argumenty, które najbardziej do nich przemawiają. Po zakończeniu lekcji, nastąpi jej omówienie z przybyłymi nauczycielami oraz zostaną wyciągnięte wnioski dotyczące m.in. modyfikacji przebiegu zajęć, w celu dostosowania ich do zasobów intelektualnych uczniów. Prowadząca szkolenie podzieli się również swoimi propozycjami realizacji innych treści z zakresu fizyki jądrowej. Uczestniczący w lekcji otwartej nauczyciele otrzymają publikację Ministerstwa Klimatu i Środowiska Wiem, jak uczyć o energii jądrowej. Informator – Poradnik dla nauczyciela.

Zakres tematyczny: Zalety i wady energetyki jądrowej. Działania nauczyciela na lekcjach podczas pracy grupowej uczniów. Propozycje realizacji treści z podstawy programowej dotyczących fizyki jądrowej.

Termin: 30 stycznia, godz. 14.00–16.15

Miejsce:
V Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Asnyka,
ul. Ofiar Oświęcimia 14, Szczecin
sala 55

Prowadząca: Agnieszka Kraszewska

Forma bezpłatna

Aby wziąć udział w lekcji otwartej, należy zarejestrować się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: I/J/3.

Podobne wpisy:
Jakie alternatywy w edukacji? O tym przeczytasz w nowym numerze „Refleksji”!

Hasło przewodnie najnowszego zeszytu Zachodniopomorskiego Kwartalnika Oświatowego „Refleksje”, czyli EDUKACJA ALTERNATYWNA, odsyła do nowatorskich, odważnych, nieskrępowanych pomysłów na kształtowanie środowiska oświatowego, które idzie z duchem czasu i nie obawia się ograniczeń. „Edukacja alternatywna, czyli jaka?” – ktoś mógłby całkiem słusznie zapytać. Taka, dzięki której szkoła może się rozwijać w kierunku egalitaryzmu, empatii, współpracy, na czym skorzysta najbliższe otoczenie społeczne: rodzice, grono pedagogiczne i oczywiście uczniowie i uczennice. O tym wszystkim piszą autorki i autorzy szkiców, esejów, felietonów zamieszczonych w najnowszym numerze naszego pisma.

Zmiana organizacji pracy ZCDN-u w okresie wakacyjnym

Uprzejmie informujemy, że od 1 lipca do 30 sierpnia Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli będzie otwarte w godzinach 9.00–14.00. Jednocześnie przypominamy, że w związku z planowaną przerwą wakacyjną Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej w Szczecinie oraz Oddziały Zamiejscowe ZCDN-u w Gryficach i Świnoujściu będą nieczynne od 8 lipca do 16 sierpnia.

Kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025

12 czerwca ministra edukacji narodowej podpisała dokument, w którym wyszczególnione zostały podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2024/2025.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z jego treścią.