ZCDN

Lekcja otwarta: Mitochondria – siłownie komórki

Serdecznie zapraszamy do udziału w lekcji otwartej „Mitochondria – siłownie komórki”, która odbędzie się 5 kwietnia, w godz. 14.30–16.00, w Centrum Mistrzostwa Sportowego przy ul. Mazurskiej 40 w Szczecinie.

Przed zajęciami zostaną omówione cele lekcji i metody pracy z uczniami zdolnymi i uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W trakcie lekcji prowadząca omówi wraz z uczniami mitochondria w aspekcie budowy i funkcji oraz ukaże nowe techniki pracy z uczniami z wykorzystaniem TIK-u. Następnie zostanie przedstawiona interaktywna prezentacja przy użyciu aplikacji Pear Deck. Po lekcji prowadząca omówi wraz z przybyłymi nauczycielami dodatnie i ujemne strony lekcji, a następnie nastąpi wymienna spostrzeżeń w celu udoskonalenia metod pracy w przyszłości. 

Lekcja otwarta: Mitochondria – siłownie komórki
Zakres tematyczny: Realizacja podstawy programowej biologii w klasie pierwszej w zakresie rozszerzonym. Nowoczesne metody nauczania biologii z wykorzystaniem TIK-u. Interaktywna prezentacja Pear Deck. Graficzna karta pracy – sketchnotka. Mitochondria komórkowe – budowa i funkcje.
Termin: 5 kwietnia, godz. 14.30–16.00
Miejsce:
Centrum Mistrzostwa Sportowego, ul. Mazurska 40, Szczecin
Forma bezpłatna
Prowadząca: Sylwia Małecka

Aby wziąć udział w lekcji, należy się zarejestrować za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń: numer formy doskonalenia –  I/J/4.

 

Podobne wpisy:
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w roku szkolnym 2025/2026. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z treścią dokumentu, w którym zostały one wyszczególnione.

Czasowe wstrzymanie wypożyczeń w Bibliotece Pedagogicznej

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 14 lipca do 17 sierpnia Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej będzie nieczynna. Ponadto od 16 czerwca do 30 września nie będzie można wypożyczać zasobów biblioteki (przyjmowane będą jedynie zwroty).

Czy AI zastąpi nauczycieli? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w nowym numerze „Refleksji”

Tym razem redakcja proponuje namysł nad wpływem nowych technologii na kierunki rozwoju edukacji. Tytułowa formuła ALFABETYZMU CYFROWEGO odnosi się głównie do pytania o to, w jakim zakresie oświata, w obliczu ekspansji sztucznej inteligencji, powinna przeformułować swoje zadania i cele o charakterze społecznym? Szkoła dzisiaj nie tylko uczy (w znaczeniu: kształtuje wiedzę), ale przede wszystkim wyposaża dzieci i młodzież w kompetencje społeczne. Narzędzia AI jeszcze tej sztuki uspołeczniania nie opanowały, choć – jak doskonale wiemy – szybko się uczą. Kim zatem są współcześni nauczyciele/nauczycielki? Z pewnością kimś więcej niż odpowiadający „na każde pytanie” chatbot.