ZCDN

(Nie)pokój nauczycielski: Dlaczego (nie) potrzebujemy zadań domowych?

NN 16 D
Na fali dyskusji wokół zadań domowych przygotowaliśmy rozmowę z dr. Kamilem Janowiczem, psychologiem, który komentuje ten problem z kilku punktów widzenia: naukowego, dydaktycznego i rodzicielskiego. Czy zadania domowe są dobrą metodą nauczania? Czy mogą być źródłem niepotrzebnego stresu? Komu zadania domowe są mimo wszystko potrzebne? I jak wpływają na relacje między uczniami, nauczycielami i rodzicami?

Siedemnasty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” jest dostępny w serwisie Spotify (profil: Podcasty ZCDN-u).

Kamil Janowicz

Doktor psychologii, post-doctoral researcher w Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytetu SWPS. Naukowo zajmuje się różnymi aspektami rodzicielstwa, rozwojem tożsamości u młodych ludzi oraz rolą myślenia przyszłościowego w dorastaniu i wczesnej dorosłości. Współpracuje z licznymi fundacjami, organizacjami i firmami, prowadząc spotkania, webinary, warsztaty i grupy dla ojców. Jest autorem e-booka dla ojców #TataWspiera. Wiedzę naukową na temat rodzicielstwa i wychowania popularyzuje na autorskim blogu Father_ing (https://fatheringdaily.com/) oraz profilach na Instagramie i Facebooku.

Fot. Jolanta Joachimiak.

Podobne wpisy:
Szkoła bez ocen

W najnowszym odcinku „Nasłuchu Pedagogicznego” do rozmowy zaprosiliśmy Magdalenę Bujakowską, dyrektorkę Szkoły Podstawowej nr 2 w Świdwinie, która opowiedziała o swoich doświadczeniach w pracy bez stopni i przedstawiła przykłady dobrej praktyki. Zwróciła szczególną uwagę na aktywny proces uczenia się dzieci, pracę blokami, które pozwalają na łączenie różnych dziedzin życia, ułatwiając uczenie się. Podcast nagrany został […]

Młodzież o edukacji – Finaliści Future League Science on Stage o pracy projektowej

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” uczniowie i uczennice wraz z opiekunem ze Szkoły Podstawowej w Kobylance opowiadają o swoich doświadczeniach z realizacji wymagającego projektu naukowego dotyczącego jeziora Miedwie. W rozmowie odsłaniają kulisy kolejnych etapów swoich działań, dzielą się spojrzeniem na edukację i szkołę oraz poruszają wątki dotyczące Celów Zrównoważonego Rozwoju. Jako […]

(Nie)pokój nauczycielski: Dlaczego warto dbać o higienę cyfrową?

Czy dziecko może bawić się smartfonem? „Może, ale nie powinno” – mówi w nowym odcinku „(Nie)pokoju nauczycielskiego” Magdalena Bigaj, badaczka mediów cyfrowych, prezeska Fundacji „Instytut Cyfrowego Obywatelstwa”, autorka książki Wychowanie przy ekranie. Nasza rozmówczyni propaguje koncepcję „higieny cyfrowej”, czyli świadomego, odpowiedzialnego, bezpiecznego i przede wszystkim zdrowego korzystania z mediów elektronicznych i tak zwanych urządzeń ekranowych. […]