ZCDN

Debata oksfordzka o systemie edukacji

baner debata

Bardzo serdecznie zapraszamy do udziału w lekcji pokazowej w formie debaty oksfordzkiej. Teza debaty brzmi: Tzw. system pruski w polskiej szkole przyniósł więcej szkody niż pożytku. Debatować będą studenci Uniwersytetu Szczecińskiego: po stronie propozycji – studentki Instytutu Pedagogiki, po stronie opozycji – studenci Instytutu Historycznego.

Będzie to znakomita okazja do zapoznania się z metodą debaty oksfordzkiej, z której warto korzystać również w szkole. Forma ta daje możliwość przekazania i utrwalenia wiedzy na konkretny temat, a jednocześnie kształtuje liczne kompetencje przydatne uczniom. Jednocześnie teza debaty sprzyja ciekawej dyskusji na temat systemu edukacji – w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Głównymi mówcami będą studenci – przyszli nauczyciele. Jednak publiczność również będzie mogła wziąć aktywny udział – do czego serdecznie zachęcamy.

Debata jest jednym z wydarzeń przygotowanych z okazji obchodów 250 rocznicy powołania Komisji Edukacji Narodowej, organizowanych przez Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli.

Zakres tematyczny: Metoda debaty oksfordzkiej. Tzw. system pruski. Zmiana edukacji.

Termin: 30 października, godz. 16.00–17.30

Miejsce: Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, sala konferencyjna

Prowadząca: dr Zofia Fenrych

Forma bezpłatna

Osoby zainteresowane udziałem w debacie prosimy o zarejestrowanie się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: I/J/2.

Podobne wpisy:
Czy AI zastąpi nauczycieli? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w nowym numerze „Refleksji”

Tym razem redakcja proponuje namysł nad wpływem nowych technologii na kierunki rozwoju edukacji. Tytułowa formuła ALFABETYZMU CYFROWEGO odnosi się głównie do pytania o to, w jakim zakresie oświata, w obliczu ekspansji sztucznej inteligencji, powinna przeformułować swoje zadania i cele o charakterze społecznym? Szkoła dzisiaj nie tylko uczy (w znaczeniu: kształtuje wiedzę), ale przede wszystkim wyposaża dzieci i młodzież w kompetencje społeczne. Narzędzia AI jeszcze tej sztuki uspołeczniania nie opanowały, choć – jak doskonale wiemy – szybko się uczą. Kim zatem są współcześni nauczyciele/nauczycielki? Z pewnością kimś więcej niż odpowiadający „na każde pytanie” chatbot.

Dobre nawyki. Blog na Zmianę (odcinek XXV)

Czy czujesz się zbyt często przemęczony/a? Czasem zapominasz słów, umyka Ci, co chciałeś/aś powiedzieć? Czy łapiesz się na bezmyślnym skrolowaniu newsów lub mediów społecznościowych? To w dzisiejszych czasach dość naturalne; pytanie brzmi: czy można coś na to poradzić?

Czasowe wstrzymanie wypożyczeń w Bibliotece Pedagogicznej

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 14 lipca do 17 sierpnia Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej będzie nieczynna. Ponadto od 16 czerwca do 30 września nie będzie można wypożyczać zasobów biblioteki (przyjmowane będą jedynie zwroty).