ZCDN

„Gry edukacyjne – sposobem na zaangażowanie ucznia”

Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek XV
„Gry edukacyjne – sposobem na zaangażowanie ucznia”

Gościem XV odcinka „Nasłuchu pedagogicznego” jest Zofia Fenrych – doktor historii, główna specjalistka Oddziałowego Biura Edukacji Narodowej Instytutu Pamięci Narodowej w Szczecinie, z którą rozmawiamy między innymi o możliwościach i korzyściach płynących z wykorzystywania gier edukacyjnych w czasie lekcji – zarówno w formie tradycyjnej (gier planszowych, materiałów drukowanych), jak i aplikacji komputerowych. Słuchacze dowiedzą się również, jakie kompetencje uczniów mogą być kształtowane podczas pracy zespołowej.

Inspiracją do rozmowy stał się materiał edukacyjny Mój Rówieśnik. Losy obywateli polskich w czasie II wojny światowej dostępny w Bibliotece Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej

Rozmowę przeprowadził Andrzej Dąbrowski.

Zofia Fenrych

Zofia Fenrych –  doktor historii, główna specjalistka Oddziałowego Biura Edukacji Narodowej Instytutu Pamięci Narodowej w Szczecinie wspomagająca nauczycieli w zakresie uczenia najnowszej historii Polski, twórczyni materiałów edukacyjnych, współautorka gry edukacyjnej Polskie Państwo Podziemne.

Podobne wpisy:
O współpracy szkół technicznych i branżowych. Rozmowa z Barbarą Halską

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Barbarą Halską, która dzieli się swoim bogatym doświadczeniem z zakresu kształcenia zawodowego i realizacji projektów angażujących placówki oświatowe i partnerów zewnętrznych. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie osobom związanym z kształceniem na poziomie ponadpodstawowym oraz branżowym i technicznym. 

Szkoła bez ocen

W najnowszym odcinku „Nasłuchu Pedagogicznego” do rozmowy zaprosiliśmy Magdalenę Bujakowską, dyrektorkę Szkoły Podstawowej nr 2 w Świdwinie, która opowiedziała o swoich doświadczeniach w pracy bez stopni i przedstawiła przykłady dobrej praktyki. Zwróciła szczególną uwagę na aktywny proces uczenia się dzieci, pracę blokami, które pozwalają na łączenie różnych dziedzin życia, ułatwiając uczenie się. Podcast nagrany został […]

Kto (nie) potrzebuje szkół prywatnych?

W nowym odcinku „(Nie)pokoju nauczycielskiego” gości dr Przemysław Rojek, nauczyciel języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym Zakonu Pijarów im. ks. Stanisława Konarskiego w Krakowie, prywatnej szkole z ponadstuletnią tradycją kształcenia młodzieży. Główny wątek rozmowy orbituje wokół pytań: czy w Polsce potrzebujemy szkół prywatnych i czym różnią się one od szkół publicznych? Bohater tego odcinka mówi także […]