ZCDN

Jak (nie) powinniśmy uczyć w szkole religii? Rozmowa z ks. prof. Andrzejem Dragułą

NN 15 big

W najnowszym odcinku „(Nie)pokoju nauczycielskiego” gości ksiądz Andrzej Draguła, profesor Uniwersytetu Szczecińskiego, teolog, publicysta, autor książek. Jednym z wątków poruszanych w podkaście są lekcje religii. Czy należy uczyć religii tylko w szkole, czy tylko przy parafiach? A może jest inna forma, w jakiej dałoby się zorganizować lekcje tego przedmiotu? I być może najważniejsze pytanie: czego i jakimi metodami uczyć w ramach lekcji religii?

Piętnasty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” jest dostępny na stronie zcdn.edu.pl oraz w serwisie Spotify (profil: Podcasty ZCDN-u).

Andrzej Draguła

Ksiądz, doktor habilitowany teologii, profesor Uniwersytetu Szczecińskiego, publicysta. Autor wielu prac naukowych i książek. Współpracuje między innymi z „Tygodnikiem Powszechnym” i „Więzią”. Ostatnio wydał książki: Bóg incognito. Kazania z nadzieją (2023) oraz Kościół, który wyznaję. Między zgorszeniem a nadzieją (2023).

Fot. Archiwum prywatne Andrzeja Draguły.

Podobne wpisy:
Laboratorium Przyszłości – miejsce nietuzinkowe

W kolejnym odcinku podcastu „Nasłuch Pedagogiczny” Alicja Jędrzejak, nauczycielka matematyki w Szkole Podstawowej nr 53 w Szczecinie, zaprasza do nietuzinkowego miejsca. Jest nim pracownia Laboratoriów Przyszłości z kompletem hafciarek, w której młodzi ludzie stają się liderkami i liderami uczenia się oraz po prostu lubią spędzać wolny czas. Rozmówczyni dzieli się swoim spojrzeniem na edukację oraz doświadczeniami związanymi z prowadzeniem twórczego i kreatywnego miejsca w szkole. 

(Nie)pokój nauczycielski: Dlaczego (nie) potrzebujemy zadań domowych?

Siedemnasty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” jest dostępny w serwisie Spotify (profil: Podcasty ZCDN-u). Kamil Janowicz Doktor psychologii, post-doctoral researcher w Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytetu SWPS. Naukowo zajmuje się różnymi aspektami rodzicielstwa, rozwojem tożsamości u młodych ludzi oraz rolą myślenia przyszłościowego w dorastaniu i wczesnej dorosłości. Współpracuje z licznymi fundacjami, organizacjami i firmami, prowadząc […]

Młodzież o edukacji – O współpracy w ramach przygotowań do debaty oksfordzkiej

Zachęcamy do wysłuchania rozmowy z młodzieżą oraz ich opiekunką, podczas której dzielą się swoimi różnorodnymi doświadczeniami odnoszącymi się do przygotowań do debaty oksfordzkiej o sztucznej inteligencji. W czasie rozmowy poruszane są kwestie dotyczące współpracy młodzieży z nauczycielką, procesu docierania się zespołu podczas podejmowanego wyzwania. Pojawiają się wątki odnoszące się do trudności wynikających z różnych stylów […]