ZCDN

Kształtne literki – etapy właściwej nauki pisania

Podczas warsztatów nauczyciele zostaną zapoznani z teorią dotyczącą etapów nauki kształtnego pisania. W części praktycznej przedstawione zostaną różnorodne ćwiczenia pozwalające dziecku osiągnąć dojrzałość do nauki pisania. Zaprezentowane zostaną również gotowe zestawy kart pracy oraz opisane ćwiczenia rozwijające i doskonalące umiejętności graficzne i sprawność manualną uczniów.

Warsztaty: Kształtne literki – etapy właściwej nauki pisania
Zakres tematyczny: Etapy kształtnego pisania. Ćwiczenia rozwijające sprawność motoryczną, które wpływają na dojrzałość dziecka do nauki pisania. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej oraz sprawności manualnej uczniów. Etap właściwej nauki pisania – schemat liter i ich łączenia. Przepisywanie, pisanie z pamięci, pisanie ze słuchu – kolejność w doskonaleniu umiejętności pisania.
Termin: 17 października, godz. 14.00–18.00
Miejsce:
Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Gen. J. Sowińskiego 68, Szczecin
sala 119
Forma bezpłatna
Prowadząca: Beata Standio

Aby wziąć udział w warsztatach, należy się zarejestrować za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń: numer formy doskonalenia – I/B/4.

 

Podobne wpisy:
„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.

Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Metody dyskusyjne na lekcjach przedmiotowych

Serdecznie zapraszamy na pierwsze spotkanie z cyklu „Metody dyskusyjne na lekcjach przedmiotowych”, które odbędzie się 21 stycznia na platformie szkoleniowej.