ZCDN

O prawach dziecka

Gościem czternastego odcinka „Nasłuchu pedagogicznego”, nagranego w przededniu rocznicy uchwalenia konwekcji o prawach dziecka, jest profesor Maria Czerepaniak-Walczak – profesor pedagogiki, autorka rozpraw i monografii poświęconych pedagogice emancypacyjnej, badaniom w działaniu, nauczycielskiemu profesjonalizmowi oraz pedagogice szkoły wyższej, zajmuje się także warunkami poszanowania praw człowieka i praw dziecka w różnorodnych sytuacjach społecznych. Pretekstem do rozmowy jest książka „To ja, Malala” Christiny Lamb, Malali Yousafzai, a jej tematem są nie tylko prawa dziecka czy prawa człowieka III generacji, ale także relacja młodego człowieka za światem, środowiskiem naturalnym, szkołą – szczególnie w czasie nauki na odległość.

Rozmowę przeprowadziła dr Natalia Cybort-Zioło.

Prawa dziecka – zestawienie bibliograficzne 

Podobne wpisy:
Szkoła bez ocen

W najnowszym odcinku „Nasłuchu Pedagogicznego” do rozmowy zaprosiliśmy Magdalenę Bujakowską, dyrektorkę Szkoły Podstawowej nr 2 w Świdwinie, która opowiedziała o swoich doświadczeniach w pracy bez stopni i przedstawiła przykłady dobrej praktyki. Zwróciła szczególną uwagę na aktywny proces uczenia się dzieci, pracę blokami, które pozwalają na łączenie różnych dziedzin życia, ułatwiając uczenie się. Podcast nagrany został […]

(Nie)pokój nauczycielski: (Prawie) wszystko, co chcielibyście wiedzieć o neuronauce, ale baliście się zapytać

W nowym odcinku „(Nie)pokoju nauczycielskiego” gości prof. Michał Klichowski, autor książki Efekt neuro. Pedagogika i uwodzenie umysłów (2024). Rozmowa dotyczy neuronauki, która w ciągu ostatnich lat przeniknęła nie tylko do różnych dyskursów akademickich, w tym do prac z obszaru nauk społecznych, ale także zyskała dużą popularność w przestrzeni oświaty. Co to jest neuronauka? Jakie źródła […]

Młodzież o edukacji – Finaliści Future League Science on Stage o pracy projektowej

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” uczniowie i uczennice wraz z opiekunem ze Szkoły Podstawowej w Kobylance opowiadają o swoich doświadczeniach z realizacji wymagającego projektu naukowego dotyczącego jeziora Miedwie. W rozmowie odsłaniają kulisy kolejnych etapów swoich działań, dzielą się spojrzeniem na edukację i szkołę oraz poruszają wątki dotyczące Celów Zrównoważonego Rozwoju. Jako […]