ZCDN

O prawach dziecka

Gościem czternastego odcinka „Nasłuchu pedagogicznego”, nagranego w przededniu rocznicy uchwalenia konwekcji o prawach dziecka, jest profesor Maria Czerepaniak-Walczak – profesor pedagogiki, autorka rozpraw i monografii poświęconych pedagogice emancypacyjnej, badaniom w działaniu, nauczycielskiemu profesjonalizmowi oraz pedagogice szkoły wyższej, zajmuje się także warunkami poszanowania praw człowieka i praw dziecka w różnorodnych sytuacjach społecznych. Pretekstem do rozmowy jest książka „To ja, Malala” Christiny Lamb, Malali Yousafzai, a jej tematem są nie tylko prawa dziecka czy prawa człowieka III generacji, ale także relacja młodego człowieka za światem, środowiskiem naturalnym, szkołą – szczególnie w czasie nauki na odległość.

Rozmowę przeprowadziła dr Natalia Cybort-Zioło.

Prawa dziecka – zestawienie bibliograficzne 

Podobne wpisy:
Jak (nie) powinniśmy uczyć w szkole religii? Rozmowa z ks. prof. Andrzejem Dragułą

W najnowszym odcinku „(Nie)pokoju nauczycielskiego” gości ksiądz Andrzej Draguła, profesor Uniwersytetu Szczecińskiego, teolog, publicysta, autor książek. Jednym z wątków poruszanych w podkaście są lekcje religii. Czy należy uczyć religii tylko w szkole, czy tylko przy parafiach? A może jest inna forma, w jakiej dałoby się zorganizować lekcje tego przedmiotu? I być może najważniejsze pytanie: czego […]

Dlaczego potrzebujemy edukacji ekologicznej? Rozmowa z Robertem Jurszą

Gościem nowego odcinka „(Nie)pokoju nauczycielskiego” jest Robert Jurszo, dziennikarz przyrodniczy, autor książki Spotkania z nagą małpą. Opowieści o zwierzętach, w której zostały przedstawione sylwetki sześciorga bohaterów. Są to: delfin Peter, szympans Dawid Siwobrody, wilczyca Gudrun, łosza Matylda, żubr Wiking oraz jedyny wśród tych ssaków ptak, Pan Gawron. Jaki charakter mają współcześnie relacje człowieka i zwierząt? […]

Dlaczego szkoła jest kobietą? Rozmowa z prof. Edytą Głowacką-Sobiech

Gościnią nowego odcinka „(Nie)pokoju nauczycielskiego” jest profesor Edyta Głowacka-Sobiech z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Tym razem rozmowa dotyczy zagadnienia relacji szkoły i kobiet. Czy polska edukacja to domena kobiet? Dlaczego mężczyźni częściej niż kobiety zostają ministrami edukacji? I jak można zmieniać społeczne postrzeganie zawodu nauczycielskiego? Trzynasty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” […]