ZCDN

Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek VI

W najnowszym odcinku „Nasłuchu pedagogicznego” dr hab. Piotr Krupiński, profesor Uniwersytetu Szczecińskiego, literaturoznawca, dyrektor Instytutu Literatury i Nowych Mediów, a także przewodniczący Komitetu Okręgowego Olimpiady Literatury i Języka Polskiego w Szczecinie, mówi o kanonie literatury pięknej – zarówno z punktu widzenia edukacji szkolnej oraz akademickiej, jak i prywatnych wyborów czytelniczych. Po jakich współczesnych twórców sięga Piotr Krupiński? Do jakich lektur chętnie wraca? O jakich utworach dyskutuje z uczestniczkami i uczestnikami konkursów olimpijskich? I kogo wykreśliłby z kanonu szkolnego: Słowackiego czy Gombrowicza?

Rozmowę przeprowadził Sławomir Iwasiów — redaktor prowadzący Zachodniopomorskiego Dwumiesięcznika Oświatowego „Refleksje”.

Zachęcamy do odsłuchania podcastu i śledzenia naszego profilu na Soundcloud.

#BBD0E0 »

Podobne wpisy:
Dlaczego sport nas (nie) interesuje? Rozmowa z prof. Danutą Umiastowską

Polacy i Polki są narodem „niesportowym” – według badań aż 65 procent społeczeństwa przyznaje, że nie angażuje się w żadną aktywność fizyczną. Dlaczego nie chcemy uprawiać sportu? Jak tę sytuację zmienić? I jaką rolę w kształtowaniu kultury sportu odgrywa edukacja szkolna? Rozmawiamy o tym z prof. Danutą Umiastowską, badaczką przez wiele lat związaną z Wydziałem Kultury Fizycznej i Zdrowia Uniwersytetu Szczecińskiego.

Nasłuch pedagogiczny: Mobilne Laboratoria Przyszłości

Zapraszamy do wysłuchania podcastu z Katarzyną  Grudniewską, koordynatorką MLP i Joanną Dzinkowską, liderką edukatorów MLP. W czasie rozmowy poruszone zostały zagadnienia związane z realizacją projektu oraz sposobami wykorzystania narzędzi otrzymanych w ramach Laboratoriów Przyszłości.

Dlaczego (nie) chcemy czytać? Rozmowa z prof. Ryszardem Koziołkiem

Badania czytelnictwa, regularnie prowadzone przez Bibliotekę Narodową, pokazują niepokojącą tendencję: Polacy i Polki nie czytają, literatura, wbrew jej niektórym odmianom, wcale nie jest popularna, a kanon lektur szkolnych raczej kojarzy się z nudnym obowiązkiem niż intelektualną przygodą. Dlaczego niechętnie sięgamy po książki? Jakie zalety ma czytanie literatury? I jak humanistyka odnajduje się w świecie mediów cyfrowych? Tym razem naszym gościem jest profesor Ryszard Koziołek, badacz literatury z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.