ZCDN

Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek XI

Czego możemy nauczyć się od Kena Robinsona? Czy kreatywność jest możliwa i potrzebna na każdej lekcji? Jak zbudować relacje z uczniami i ich rodzicami? W ostatnim w tym roku szkolnym podcaście spotykamy się z Karolem Pietrzykiem – nauczycielem języka angielskiego w XII LO w Zespole Szkół Sportowych w Szczecinie, trenerem współpracującym z Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli, publicystą oświatowym, z którym poruszymy te ważne dziś tematy. Pretekstem do rozmowy o edukacji w XXI wieku i nauczaniu (post)pandemicznym jest książka „Ty, twoje dziecko i szkoła. Znajdź drogę do najlepszej edukacji” Kena Robinsona i Lou Aronica.

Rozmowę przeprowadziła Anna Godzińska

Podobne wpisy:
(Nie)pokój nauczycielski: Dlaczego (nie) potrzebujemy zadań domowych?

Siedemnasty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” jest dostępny w serwisie Spotify (profil: Podcasty ZCDN-u). Kamil Janowicz Doktor psychologii, post-doctoral researcher w Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytetu SWPS. Naukowo zajmuje się różnymi aspektami rodzicielstwa, rozwojem tożsamości u młodych ludzi oraz rolą myślenia przyszłościowego w dorastaniu i wczesnej dorosłości. Współpracuje z licznymi fundacjami, organizacjami i firmami, prowadząc […]

Młodzież o edukacji – O współpracy w ramach przygotowań do debaty oksfordzkiej

Zachęcamy do wysłuchania rozmowy z młodzieżą oraz ich opiekunką, podczas której dzielą się swoimi różnorodnymi doświadczeniami odnoszącymi się do przygotowań do debaty oksfordzkiej o sztucznej inteligencji. W czasie rozmowy poruszane są kwestie dotyczące współpracy młodzieży z nauczycielką, procesu docierania się zespołu podczas podejmowanego wyzwania. Pojawiają się wątki odnoszące się do trudności wynikających z różnych stylów […]

Przedszkole – najważniejszy wynalazek XX wieku

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z nauczycielką Natalią Rudewicz, z którą zastanawiamy się, dlaczego przedszkole może być postrzegane jako najważniejszy wynalazek XX wieku. Gościni dzieli się swoim spojrzeniem na rolę nauczycielki wychowania przedszkolnego oraz placówki przedszkolnej. Z rozmowy jasno wynika, że małe, niepozorne rzeczy – mogą mieć ogromne znaczenie. Dowodem na to jest tradycja rozdawania przez […]