ZCDN

Podział subwencji oświatowej

W Ministerstwie Edukacji Narodowej dyskutowano o finansowaniu szkół w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich. Przedstawiono również propozycje wstępnych założeń nowego modelu podziału kwoty podstawowej subwencji oświatowej oraz koncepcji finansowania zadań oświatowych.

Projekt MEN zakłada, że  wysokość subwencji dla danej jednostki samorządu terytorialnego powinna być uzależniona nie tylko od liczby uczniów, ale także od liczby oddziałów (część subwencji kalkulowana byłaby na ucznia, a część na oddział). W podziale subwencji wzięto również pod uwagę mechanizm różnicujący środki finansowe w zależności od liczby godzin wynikającej z ramówek. Pozostawiono  utrzymanie wag na różne kategorie uczniów (np. niepełnosprawni, mniejszości itp.). Rozważano  również propozycję uwzględnienia w algorytmie podziału subwencji wagi dla małych szkół zróżnicowanej ze względu na zamożność gminy.

Podobne wpisy:
Zmiany w organizacji egzaminu ósmoklasisty

30 stycznia 2025 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Edukacji w sprawie warunków i sposobu przeprowadzenia egzaminu ósmoklasisty.

Zmiany w prawie oświatowym – projekt ustawy

29 października 2024 roku rząd przyjął projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw przygotowany przez MEN.

Edukacja obywatelska i zdrowotna – konsultacje publiczne

Ministerstwo Edukacji Narodowej skierowało do konsultacji publicznych projekty rozporządzeń wprowadzających nowe przedmioty: do szkół ponadpodstawowych – edukację obywatelską, do szkół podstawowych – edukację zdrowotną. Konsultacje trwają do 21 listopada 2024 roku.