ZCDN

#PytamSprawdzamKlikam! Zaproszenie do współtworzenia publikacji

Jeżeli mają Państwo chęć i potrzebę podzielenia się z innym nauczycielami swoimi pomysłami na zajęcia rozwijające krytyczne myślenie lub wykorzystujące narzędzia z tego obszaru, serdecznie zapraszamy do nadsyłania wypracowanych przez Państwa scenariuszy zajęć według poniższego schematu:

  • przedmiot
  • klasa/poziom edukacyjny
  • temat
  • czas trwania
  • cele lekcji
  • krótki opis wskazujący elementy scenariusza, które mają na celu naukę krytycznego myślenia
  • przebieg lekcji.

Osoby chętne do włączenia się w tworzenie publikacji i zainteresowane szczegółami prosimy o kontakt z Anną Godzińską: agodzinska@zcdn.edu.pl.

Podobne wpisy:
Czy AI zastąpi nauczycieli? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w nowym numerze „Refleksji”

Tym razem redakcja proponuje namysł nad wpływem nowych technologii na kierunki rozwoju edukacji. Tytułowa formuła ALFABETYZMU CYFROWEGO odnosi się głównie do pytania o to, w jakim zakresie oświata, w obliczu ekspansji sztucznej inteligencji, powinna przeformułować swoje zadania i cele o charakterze społecznym? Szkoła dzisiaj nie tylko uczy (w znaczeniu: kształtuje wiedzę), ale przede wszystkim wyposaża dzieci i młodzież w kompetencje społeczne. Narzędzia AI jeszcze tej sztuki uspołeczniania nie opanowały, choć – jak doskonale wiemy – szybko się uczą. Kim zatem są współcześni nauczyciele/nauczycielki? Z pewnością kimś więcej niż odpowiadający „na każde pytanie” chatbot.

Dobre nawyki. Blog na Zmianę (odcinek XXV)

Czy czujesz się zbyt często przemęczony/a? Czasem zapominasz słów, umyka Ci, co chciałeś/aś powiedzieć? Czy łapiesz się na bezmyślnym skrolowaniu newsów lub mediów społecznościowych? To w dzisiejszych czasach dość naturalne; pytanie brzmi: czy można coś na to poradzić?

Czasowe wstrzymanie wypożyczeń w Bibliotece Pedagogicznej

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 14 lipca do 17 sierpnia Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej będzie nieczynna. Ponadto od 16 czerwca do 30 września nie będzie można wypożyczać zasobów biblioteki (przyjmowane będą jedynie zwroty).