ZCDN

Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek VII

W kwietniowym wydaniu „Nasłuchu pedagogicznego” spotykamy się Ewą Radanowicz – dyrektorką Szkoły Podstawowej w Radowie Małym, innowatorką edukacji, autorką książki W szkole wcale nie chodzi o szkołę, w której zostały przedstawione zarówno teoretyczne podstawy nowocześnie pojmowanej pedagogiki, jak i praktyczne wskazówki reformowania szkolnego środowiska społecznego. Ewa Radanowicz tak charakteryzuje swoją postawę wobec edukacji: „(…) nieustannie i systematycznie poszukuję sojuszników zmiany rzeczywistości szkolnej i przedszkolnej”.

Rozmowę przeprowadził Sławomir Iwasiów – redaktor prowadzący Zachodniopomorskiego
Dwumiesięcznika Oświatowego „Refleksje”.

Podobne wpisy:
Szkoła bez ocen

W najnowszym odcinku „Nasłuchu Pedagogicznego” do rozmowy zaprosiliśmy Magdalenę Bujakowską, dyrektorkę Szkoły Podstawowej nr 2 w Świdwinie, która opowiedziała o swoich doświadczeniach w pracy bez stopni i przedstawiła przykłady dobrej praktyki. Zwróciła szczególną uwagę na aktywny proces uczenia się dzieci, pracę blokami, które pozwalają na łączenie różnych dziedzin życia, ułatwiając uczenie się. Podcast nagrany został […]

Młodzież o edukacji – Finaliści Future League Science on Stage o pracy projektowej

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” uczniowie i uczennice wraz z opiekunem ze Szkoły Podstawowej w Kobylance opowiadają o swoich doświadczeniach z realizacji wymagającego projektu naukowego dotyczącego jeziora Miedwie. W rozmowie odsłaniają kulisy kolejnych etapów swoich działań, dzielą się spojrzeniem na edukację i szkołę oraz poruszają wątki dotyczące Celów Zrównoważonego Rozwoju. Jako […]

(Nie)pokój nauczycielski: Dlaczego warto dbać o higienę cyfrową?

Czy dziecko może bawić się smartfonem? „Może, ale nie powinno” – mówi w nowym odcinku „(Nie)pokoju nauczycielskiego” Magdalena Bigaj, badaczka mediów cyfrowych, prezeska Fundacji „Instytut Cyfrowego Obywatelstwa”, autorka książki Wychowanie przy ekranie. Nasza rozmówczyni propaguje koncepcję „higieny cyfrowej”, czyli świadomego, odpowiedzialnego, bezpiecznego i przede wszystkim zdrowego korzystania z mediów elektronicznych i tak zwanych urządzeń ekranowych. […]