Komiksy z serii „Smerfy i świat emocji” (Falzar, Thierry Culliford i inni) skierowane są do najmłodszych czytelników i czytelniczek. Doskonale nadają się do wykorzystania w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, na zajęciach świetlicowych czy bibliotecznych. Każdy z tytułów serii składa się z dwóch części: historii komiksowej w wykonaniu znanych i lubianych przez dzieci smerfów oraz części skierowanej raczej do osoby dorosłej, z którą dziecko będzie czytać lekturę, ze wskazówkami, jak – na podstawie przeczytanej historii – przeprowadzić z dzieckiem rozmowę o emocjach.
„Ernest i Rebeka” (Guillaume Bianco, Antonello Dalena) to opowieść i dla dzieci, i dla dorosłych. Opowiada przygody dziewczynki z osłabionym układem odpornościowym. Zaprzyjaźnia się ona z Ernestem – supermikrobem, który, wraz ze swoimi przyjaciółmi i przyjaciółkami: wirusami, bakteriami i innymi mikrobami, pomaga jej oswajać się z chorobą. Cała historia opowiedziana jest z dużą dozą humoru, za którym dzieciaki przepadają.
„Ptyś i Bill” (Jean Roba) to przygody chłopca z podstawówki oraz jego psa, który uwielbia chować kości w dziwnych miejscach. Codziennie przeżywają niesamowite przygody i oczywiście wpadają w tarapaty. Obowiązkowa lektura dla małych rozrabiaków i miłośników psów, okraszona sporą dawką humoru.
„Kamila i konie” (Lili Mésange, Stefano Turconi) to kolejna propozycja dla wielbicieli zwierząt – tym razem koni. Kamila ma 10 lat i odkrywa nowe hobby – jeździectwo. Na początku wcale nie jest jej łatwo, bo boi się dużych zwierząt. Ale z czasem odkrywa, że obcowanie ze zwierzętami sprawia jej ogromną radość i frajdę. Komiks dla wszystkich tych, którzy kochają konie i poszukują nowych pasji.
„Lou!” (Julien Neel) to 10-latka, która powoli wkracza w wiek dorastania. Nie cierpi wstawać rano do szkoły i prowadzi pamiętnik, którego karty rozpoczynają i kończą każdy tom jej przygód. Przeżywa pierwsze zakochania i zawody miłosne, zawiera przyjaźnie… Doświadcza więc tego wszystkiego, co każda osoba wkraczająca w wiek nastoletni. Kolejna pozycja z piękną kreską, barwna i pełna humoru.
„Sisters” (Christophe Cazenove, William Maury) to przygody dwóch sióstr: nastoletniej Wendy i młodszej o kilka lat Marine, które kochają się i nienawidzą – jak to rodzeństwo. W jednej chwili potrafią się pokłócić na śmierć i życie, aby w drugiej stanąć za sobą murem. Lekturę docenią zarówno młodsze, jak i starsze siostry, a także wszyscy dorośli, którzy mają młodsze rodzeństwo.
„Szkoła tańca” (Bertrand Escaich i Caroline Roque) to kolejna pozycja dla nastolatek związana z ich pasjami i hobby. Tym razem jest to taniec – sport wymagający, ale i dający satysfakcję. Poza zmaganiami z trudami treningów, przyjaciółki zmagają się z trudną codziennością nastolatek: szkołą, przyjaźnią, pierwszą miłością. Każda z czytelniczek znajdzie tam siebie – obecną, albo nastoletnią.
„Marzi” (Marzena Sowa, Sylvain Savoia) nie jest pozycją nową (pierwsze wydanie miało miejsce w 2005 roku), ale regularnie wznawianą. Komiks powstał w oparciu o prawdziwe doświadczenia scenarzystki, Marzeny Sowy, która wspomina swoje życie w czasach PRL-u oraz, w drugim tomie, przemiany ustrojowej. Tytułową bohaterkę poznajemy podczas świąt Bożego Narodzenia, gdy w wannie pływa karp. Towarzyszymy jej w spotkania z innymi dzieciakami na klatce schodowej, zabawach na kolorowych dywanach, kolejkach do sklepów oraz podczas wakacyjnych wyjazdów, grzybobrania – we wszystkich tych miejscach i okolicznościach, które z mniejszą lub większą nostalgia wspominają ci, których dzieciństwo przypadło na narysowany w komiksie czas. Tom ten warto polecić starszym dzieciom i nastolatkom, aby przybliżyć im czasy dzieciństwa ich rodziców i absurdy minionego ustroju. Biblioteka Pedagogiczna dysponuje zarówno tomem pierwszym „Dzieci i ryby głosu nie mają”, jak i drugim „Nowe życie”, który opowiada o dorastaniu podczas przemiany ustrojowej oraz o opuszczeniu Polski. Wzbogacony jest on także o autentyczne opisy wyprawy do Francji i archiwa rodzinne autorki.