ZCDN

W 40. rocznicę powstania NSZZ Solidarność – wystawa w Oddziale Zamiejscowym w Myśliborzu

Serdecznie zapraszamy do obejrzenia fotografii prac składających się na wystawę upamiętniającą 40. rocznicę powstania „Solidarności”. Wystawa znajduje się w Oddziale Zamiejscowym ZCDN-u w Myśliborzu przy ul. Spokojnej 15.

Wystawa jest doskonałą okazją do poznania historii „Solidarności”, szczególnie w wymiarze lokalnym. Na wystawie zaprezentowano m.in. biuletyny, plakaty i ulotki dokumentujące powstanie niezależnych związków zawodowych. Wśród przedstawionych materiałów ważne miejsce zajmują numery „Echa Solidarności” –  informator Gorzowskiego Zarządu Regionalnego NSZZ „Solidarność”.

Materiały prezentowane w ramach wystawy zostały udostępnione przez Magdalenę Łakomą i Romana Garwatowskiego – nauczycieli z Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych im. S. Dariusa i S. Girensa w Myśliborzu.

Wystawę przygotowała Barbara Bycka, kierowniczka Oddziału Zamiejscowego ZCDN-u w Myśliborzu.

Podobne wpisy:
Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pedagogów wobec trudności, z jakimi muszą się mierzyć w pracy z młodymi ludźmi w kryzysie psychicznym, proponujemy przestrzeń do wspólnej dyskusji i wysłuchania ekspertów w tej dziedzinie. Zapraszamy na konferencję współorganizowaną z Instytutem Pedagogiki US „Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży”, która odbędzie się 9 maja (czwartek), o godz. 15.00, w sali konferencyjnej ZCDN-u.

„Biblioteka – miejsce na czasie” – XXI Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

Z okazji XXI Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek organizowanego przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, który odbędzie się w dniach 8–15 maja, w Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli odbędą się specjalne wydarzenia związane z tym świętem. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem.

Zagubione, przywrócone? Herstorie w teorii i praktyce szkolnej

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”: „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2024 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?