ZCDN

Edukacyjne eksploracje. Praktyki oceniania zachowania uczniów

Seminarium będzie miało charakter spotkania autorskiego z dr Julią Magdaleną Karapudą z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego, autorką książki Nauczycielskie praktyki oceniania zachowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej, wydanej w 2023 roku nakładem Oficyny Wydawniczej „Impuls”.

Będzie to drugie spotkanie z cyklu „Edukacyjne eksploracje”, który ma na celu upowszechnianie wyników badań pedagogicznych i stworzenie pomostu między naukowymi rozważaniami wokół szkoły a aktualnymi problemami, z jakimi mierzą się praktycy i praktyczki działań edukacyjnych.

Spotkanie odbędzie się 9 kwietnia, o godz. 16.30, w Bibliotece Pedagogicznej im. H. Radlińskiej (ZCDN). Serdecznie zapraszamy!

Zarejestruj się

Osoby zainteresowane udziałem w spotkaniach prosimy o rejestrowanie się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń. W razie pytań prosimy o kontakt z Organizacją Szkoleń (tel. 91 435 06 30, e-mail: szkolenia@zcdn.edu.pl).

Podobne wpisy:
Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pedagogów wobec trudności, z jakimi muszą się mierzyć w pracy z młodymi ludźmi w kryzysie psychicznym, proponujemy przestrzeń do wspólnej dyskusji i wysłuchania ekspertów w tej dziedzinie. Zapraszamy na konferencję współorganizowaną z Instytutem Pedagogiki US „Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży”, która odbędzie się 9 maja (czwartek), o godz. 15.00, w sali konferencyjnej ZCDN-u.

„Biblioteka – miejsce na czasie” – XXI Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

Z okazji XXI Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek organizowanego przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, który odbędzie się w dniach 8–15 maja, w Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli odbędą się specjalne wydarzenia związane z tym świętem. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem.

Zagubione, przywrócone? Herstorie w teorii i praktyce szkolnej

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”: „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2024 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?