ZCDN

Jak konstruować gry matematyczne dla najmłodszych

W pierwszej części warsztatów przedstawione zostaną: ogólny zarys i metodyczne wskazówki przydatne do konstruowania gier matematycznych oraz ich walory. W części ćwiczeniowej nauczyciele podejmą próbę konstruowania gier zgodnie z etapami sugerowanymi w koncepcji „Dziecięca matematyka” Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej. Na zakończenie warsztatów niektóre z zaprojektowanych gier zostaną rozegrane.

Warsztaty: Gry matematyczne konstruowane zgodnie z koncepcją Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej
Zakres tematyczny: Trzy etapy konstruowania gier. Matematyczne gry planszowe a rozwój emocjonalny małego dziecka. Dobór gry uwzględniający trudność, atrakcyjność i funkcje percepcyjno-motoryczne.
Termin: 7 listopada, godz. 14.00–18.00
Miejsce:
Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Gen. J. Sowińskiego 68, Szczecin
sala 119
Forma bezpłatna
Prowadząca: Renata Wiśniewska

Aby wziąć udział w warsztatach, należy się zarejestrować za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń: numer formy doskonalenia – I/B/11.

Podobne wpisy:
Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Witajcie wyzwania 2025 roku! Blog na Zmianę (Odcinek XVIII)

Bardzo często publiczne dyskusje na różne tematy polityczne, społeczne, a nawet gospodarcze kończą się stwierdzeniem w takim lub zbliżonym brzmieniu: „No tak, ale zacząć trzeba od edukacji. Bez niej nie będzie tak, jak nam się marzy”. Frekwencja wyborcza – edukacja. Poziom kultury – edukacja. Wzrost wrażliwości społecznej – edukacja. Większa przedsiębiorczość Polaków – edukacja. Brzmi znajomo?

„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.