ZCDN

Nauczyciel to…? Mały przegląd niekoniecznie słusznych idei

baner KEN v.2

Z okazji 250 rocznicy utworzenia Komisji Edukacji Narodowej w holu ZCDN-u umieszczony został materiał dydaktyczny w formie planszy. Przedstawia ona oś czasu, stanowiącą „Mały przegląd niekoniecznie słusznych idei”, który jest zbiorem odpowiedzi na pytanie: „Nauczyciel to…?”. Retrospekcja zmieniającego się statusu, roli oraz oczekiwań politycznych i społecznych wobec nauczyciela zaprezentowana została w oparciu o wybrane cytaty, zaczerpnięte z ustaw i zarządzeń, opracowań twórców polskiej myśli pedagogicznej, a także dzieł literackich.

Zapraszamy do wysłuchania podcastu z dr Katarzyną Rembacką, autorką osi czasu – „Nauczyciel to…? Mały przegląd niekoniecznie słusznych idei”. Podcast poprowadził Mateusz Lipko.

Oś czasu można pobrać również bezpośrednio stąd.

Podobne wpisy:
Tytuł: Więcej niż Konkurs – Społeczność i Wymiana Doświadczeń w WorldSkills

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” Janusz Perucki – absolwent Zespołu Szkół nr 6 im. Mikołaja Reja w Szczecinie, reprezentant Polski i laureat medali doskonałości na EuroSkills 2023 w Gdańsku (za zajęcie szóstego miejsca) oraz WorldSkills 2024 w Lyonie (za zajęcie czwartego miejsca) w dziedzinie: gotowanie – opowiada o swojej drodze do sukcesu, […]

O współpracy szkół technicznych i branżowych. Rozmowa z Barbarą Halską

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Barbarą Halską, która dzieli się swoim bogatym doświadczeniem z zakresu kształcenia zawodowego i realizacji projektów angażujących placówki oświatowe i partnerów zewnętrznych. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie osobom związanym z kształceniem na poziomie ponadpodstawowym oraz branżowym i technicznym. 

Dlaczego (nie) trzeba czytać Mickiewicza?

Do pierwszego odcinka cyklu „(Nie)pokoju nauczycielskiego” w nowym roku szkolnym redaktor Sławomir Iwasiów zaprosił Martę Jankowską, polonistkę ze Szkoły Podstawowej nr 49 im. ks. Bronisława Komorowskiego w Gdańsku. Rozmowa toczy się wokół: problemów współczesnej dydaktyki polonistycznej, metodyki nauczania, relacji mediów cyfrowych i tradycyjnie pojmowanej edukacji szkolnej, a także pozazawodowych pasji, które pomagają w codziennej pracy […]