ZCDN

Zachodniopomorskie Dni Dziedzictwa w ZCDN-ie

ZCDn ZDD 2023

ZCDN już po raz kolejny bierze udział w obchodach Zachodniopomorskich Dni Dziedzictwa, które w tym roku przebiegają pod hasłem „Przestrzenie dziedzictwa”. Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli wraz z Biblioteką Pedagogiczną również przygotowało dla Państwa kilka atrakcji.

Od 14 do 30 września w Bibliotece Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej w Szczecinie dostępna będzie wystawa najważniejszych zbiorów oraz ksiąg pamiątkowych Biblioteki pochodzących z jej poprzednich siedzib. Zwiedzający będą mieli okazję zgłębić historię księgozbiorów oraz poznać najważniejsze wydarzenia w dziejach Biblioteki Pedagogicznej.

W ramach obchodów Zachodniopomorskich Dni Dziedzictwa 2023 udostępnimy Państwu również interaktywną mapę doskonalenia nauczycieli na Pomorzu Zachodnim, zawierającą miejsca, w których na przestrzeni lat mieściły się siedziby Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz bibliotek pedagogicznych.

Zachęcamy do śledzenia naszego profilu na Facebooku!

Podobne wpisy:
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w roku szkolnym 2025/2026. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z treścią dokumentu, w którym zostały one wyszczególnione.

Czasowe wstrzymanie wypożyczeń w Bibliotece Pedagogicznej

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 14 lipca do 17 sierpnia Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej będzie nieczynna. Ponadto od 16 czerwca do 30 września nie będzie można wypożyczać zasobów biblioteki (przyjmowane będą jedynie zwroty).

Czy AI zastąpi nauczycieli? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w nowym numerze „Refleksji”

Tym razem redakcja proponuje namysł nad wpływem nowych technologii na kierunki rozwoju edukacji. Tytułowa formuła ALFABETYZMU CYFROWEGO odnosi się głównie do pytania o to, w jakim zakresie oświata, w obliczu ekspansji sztucznej inteligencji, powinna przeformułować swoje zadania i cele o charakterze społecznym? Szkoła dzisiaj nie tylko uczy (w znaczeniu: kształtuje wiedzę), ale przede wszystkim wyposaża dzieci i młodzież w kompetencje społeczne. Narzędzia AI jeszcze tej sztuki uspołeczniania nie opanowały, choć – jak doskonale wiemy – szybko się uczą. Kim zatem są współcześni nauczyciele/nauczycielki? Z pewnością kimś więcej niż odpowiadający „na każde pytanie” chatbot.