ZCDN

Perspektywa młodego nauczyciela: jak uczyć historii w XXI wieku?

podcast baner 002 Jak uczyc historii w XXI wieku

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Arturem Szparagą, doktorantem Uniwersytetu Szczecińskiego oraz nauczycielem historii w I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczecinie. Nasz rozmówca w podcaście dzieli się swoim obserwacjami szkoły z perspektywy młodego nauczyciela. Opowiada o pracy z młodzieżą wkraczającą w dorosłość, o wyzwaniach i szansach wynikających z cyfrowych nawyków uczniów, a także o metodach, które pozwalają mu rozwijać w nich umiejętność krytycznego myślenia i rozumienia historii jako procesu. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie nauczycielom historii, dyrektorom szkół i wszystkim zainteresowanym innowacyjnymi metodami dydaktycznymi.

Nasłuch pedagogiczny. Perspektywa młodego nauczyciela: Jak uczyć historii w XXI wieku?

Artur Szparaga

Doktorant Uniwersytetu Szczecińskiego w dyscyplinie historia; nauczyciel I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczecinie. Pasjonat dydaktyki i historii, poszukujący innowacyjnych form pracy z młodzieżą. Zafascynowany rolą nauczyciela jako inspiratora i moderatora. Swoje zajęcia buduje wokół idei uczenia procesu i rozwijania umiejętności krytycznego myślenia.

Rozmowę przeprowadził Krzysztof Jaworski (ZCDN).

Podobne wpisy:
Młodzież o edukacji: O relacjach i emocjach w edukacji

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” studentki socjologii oraz dr Colette Szczepaniak (ZCDN) rozmawiają o zawodzie nauczyciela zarówno z perspektywy swoich własnych doświadczeń, jak i szerszej perspektywy społeczno-kulturowej. Zastanawiają się nad tym, czy relacja w edukacji jest ważna, jak dzisiejsi studenci wspominają edukację w czasie pandemii oraz o zaufaniu rodziców do nauczycieli. […]

Nasłuch pedagogiczny: O poczuciu (nie)pełnosprawności u dzieci z implantami ślimakowymi

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z dr Kaliną Kukiełko, która dzieli się wynikami badań pilotażowych, prowadzonych wspólnie ze Światowym Centrum Słuchu nad wpływem czynników społecznych na korzyści komunikacyjne po wszczepieniu implantu ślimakowego u dzieci i młodzieży z wrodzoną głuchotą. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie dyrektorom, nauczycielom i pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznych, którzy pracują z dziećmi z […]

(Nie)pokój nauczycielski: Jacy będą nauczyciele przyszłości?  

Gościnią kolejnego odcinka „(Nie)pokoju nauczycielskiego” jest Katarzyna Nabrdalik, prezeska fundacji Teach for Poland. Temat rozmowy dotyczy wizji dzisiejszego systemu edukacji i kierunku, w którym może prowadzić zmiana. Ważnym jej elementem jest omówienie raportu stworzonego z inicjatywy Teach for Poland „Nauczyciel_ka 2040”. Rozmowę prowadzi – wyjątkowo – dr Zofia Fenrych. W podcaście mowa jest o fundacji […]