ZCDN

Perspektywa młodego nauczyciela: jak uczyć historii w XXI wieku?

podcast baner 002 Jak uczyc historii w XXI wieku

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Arturem Szparagą, doktorantem Uniwersytetu Szczecińskiego oraz nauczycielem historii w I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczecinie. Nasz rozmówca w podcaście dzieli się swoim obserwacjami szkoły z perspektywy młodego nauczyciela. Opowiada o pracy z młodzieżą wkraczającą w dorosłość, o wyzwaniach i szansach wynikających z cyfrowych nawyków uczniów, a także o metodach, które pozwalają mu rozwijać w nich umiejętność krytycznego myślenia i rozumienia historii jako procesu. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie nauczycielom historii, dyrektorom szkół i wszystkim zainteresowanym innowacyjnymi metodami dydaktycznymi.

Nasłuch pedagogiczny. Perspektywa młodego nauczyciela: Jak uczyć historii w XXI wieku?

Artur Szparaga

Doktorant Uniwersytetu Szczecińskiego w dyscyplinie historia; nauczyciel I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczecinie. Pasjonat dydaktyki i historii, poszukujący innowacyjnych form pracy z młodzieżą. Zafascynowany rolą nauczyciela jako inspiratora i moderatora. Swoje zajęcia buduje wokół idei uczenia procesu i rozwijania umiejętności krytycznego myślenia.

Rozmowę przeprowadził Krzysztof Jaworski (ZCDN).

Podobne wpisy:
Lekcja ze świata – o edukacji globalnej

Jak mówić o świecie, który staje się coraz bardziej złożony? Czy można uczyć o globalnych procesach tak, by nie przytłaczać, lecz zapraszać do myślenia, dialogu i świadomych wyborów? W tym odcinku Nasłuchu Pedagogicznego naszym gościem jest Łukasz Bartosik z Grupy Zagranica – federacji polskich organizacji pozarządowych, zaangażowanych w międzynarodową współpracę rozwojową, wspieranie demokracji, pomoc humanitarną […]

Proste, praktyczne, fascynujące: jak oswoić mikrokontrolery w szkole?

W nowym odcinku podcastu „Nasłuch Pedagogiczny” Krzysztof Jaworski rozmawia z Pawłem Zarankiem – nauczycielem informatyki i przedmiotów zawodowych z Goleniowa, pasjonatem technologii, programowania i mikrokontrolerów. Paweł opowiada o swojej drodze – od tworzenia czujnika do uli pszczelich po wprowadzenie innowacji edukacyjnej, która upraszcza pracę z mikrokontrolerami w szkołach. Innowacja, realizowana w ramach programu Pojutrze 3.0, […]

Młodzież o edukacji: O relacjach i emocjach w edukacji

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” studentki socjologii oraz dr Colette Szczepaniak (ZCDN) rozmawiają o zawodzie nauczyciela zarówno z perspektywy swoich własnych doświadczeń, jak i szerszej perspektywy społeczno-kulturowej. Zastanawiają się nad tym, czy relacja w edukacji jest ważna, jak dzisiejsi studenci wspominają edukację w czasie pandemii oraz o zaufaniu rodziców do nauczycieli. […]