ZCDN

Podcast „Nasłuch Pedagogiczny”. Odcinek XX. O bibliotece, książce i czytaniu

Temat rozmowy majowego odcinka „Nasłuchu Pedagogicznego” rezonuje z Ogólnopolskim Tygodniem Bibliotek, który corocznie obchodzony jest właśnie w tym miesiącu. Naszym gościem nie mógł być zatem nikt inny, jak tylko „Pan od Książek”, czyli dr Krzysztof Lichtblau. Pretekstem do rozmowy jest książka wybrana przez gościa – jako jedna z najważniejszych w jego czytelniczej biografii, czyli Droga Cormaca McCarthy’ego.

Rozmowę przeprowadziła Anna Godzińska

Krzysztof Lichtblau
Materiały: wSzczecinie.pl

Krzysztof Lichtblau – krytyk literacki i komiksowy, doktor nauk humanistycznych. Od 2018 roku prowadzi własne wydawnictwo (Wydawnictwo Granda). Jest redaktorem „Zeszytów komiksowych” i autorem tekstów krytycznych i naukowych m.in. w „Blizie”, „Fabulariach”, „Midraszu”, „Pograniczach”, „Tyglu Kultury” i w tomach zbiorowych. Na portalu wSzczecinie.pl prowadzi autorski cykl rozmów „Pan od książek” poświęconych literaturze na Pomorzu Zachodnim, a od tego roku współprowadzi na YouTubie „Kanał Książkowy”.

Podobne wpisy:
Laboratorium Przyszłości – miejsce nietuzinkowe

W kolejnym odcinku podcastu „Nasłuch Pedagogiczny” Alicja Jędrzejak, nauczycielka matematyki w Szkole Podstawowej nr 53 w Szczecinie, zaprasza do nietuzinkowego miejsca. Jest nim pracownia Laboratoriów Przyszłości z kompletem hafciarek, w której młodzi ludzie stają się liderkami i liderami uczenia się oraz po prostu lubią spędzać wolny czas. Rozmówczyni dzieli się swoim spojrzeniem na edukację oraz doświadczeniami związanymi z prowadzeniem twórczego i kreatywnego miejsca w szkole. 

(Nie)pokój nauczycielski: Dlaczego (nie) potrzebujemy zadań domowych?

Siedemnasty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” jest dostępny w serwisie Spotify (profil: Podcasty ZCDN-u). Kamil Janowicz Doktor psychologii, post-doctoral researcher w Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytetu SWPS. Naukowo zajmuje się różnymi aspektami rodzicielstwa, rozwojem tożsamości u młodych ludzi oraz rolą myślenia przyszłościowego w dorastaniu i wczesnej dorosłości. Współpracuje z licznymi fundacjami, organizacjami i firmami, prowadząc […]

Młodzież o edukacji – O współpracy w ramach przygotowań do debaty oksfordzkiej

Zachęcamy do wysłuchania rozmowy z młodzieżą oraz ich opiekunką, podczas której dzielą się swoimi różnorodnymi doświadczeniami odnoszącymi się do przygotowań do debaty oksfordzkiej o sztucznej inteligencji. W czasie rozmowy poruszane są kwestie dotyczące współpracy młodzieży z nauczycielką, procesu docierania się zespołu podczas podejmowanego wyzwania. Pojawiają się wątki odnoszące się do trudności wynikających z różnych stylów […]