ZCDN

Analizy Instytutu Badań Edukacyjnych

W pierwszej połowie sierpnia Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy opublikował analizy międzynarodowych badań, w których brali udział polscy uczniowie, w dwóch obszarach: kompetencji cyfrowych oraz czytelnictwa.

Obie publikacje dostępne są w wersji cyfrowej. Prócz przedstawionej analizy ze szczegółowymi danymi, autorzy zamieścili także rekomendacje edukacyjne.

Publikacje są do pobrania poprzez link zamieszczony w komunikatach IBE PIB.

Kompetencje cyfrowe uczniów w Polsce – co wiemy z badań międzynarodowych?

Praktyki czytelnicze polskich uczniów

Podobne wpisy:
O przeciwdziałaniu przemocy. Blog na Zmianę (odcinek XXVII)

Wyniki badań na temat doświadczania przemocy rówieśniczej przez dzieci i młodzież budzą niepokój. Większość polskich uczniów (aż 79% według badań przytaczanych przez MEN) przynajmniej raz w życiu zetknęła się z jakąś formą przemocy. Część młodych dotknęła przemoc fizyczna, część – psychiczna. Do „tradycyjnych” form przemocy dołączają te z przestrzeni cyfrowej, których zasięg jest o wiele większy, a powszechność i łatwość dostępu do internetu powoduje, że zjawisko to w oczach najmłodszych traktowane jest zbyt często jako coś normalnego lub nieuniknionego.

#OdPodstaw

Wciąż trwa reforma podstaw programowych. Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy organizuje kolejne webinary informujące o proponowanych zmianach oraz zachęca do dzielenia się swoimi uwagami, wątpliwościami i wnioskami.

Edukacja zdrowotna – akcja informacyjna MEN-u

Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało materiały zawierające szczegółowe informacje na temat celów i sposobów realizacji nowego przedmiotu – edukacji zdrowotnej.