ZCDN

Cykl scenariuszy – lekcje z Marią Skłodowską-Curie

Na podstawie notatek jednej z uczennic Marii Skłodowskie-Curie, Isabelle Chavannes, z 1907 roku możemy prześledzić, jak dziecko – prowadzone doświadczoną ręką – samodzielnie zdobywa wiedzę. Choć od czasu powstania zapisków minęło ponad 100 lat, okazuje się, że zaproponowane doświadczenia nie tracą na aktualności. Poniższe scenariusze zostały opracowane na podstawie książki, Lekcje Marii Skłodowskiej-Curie. Notatki Isabelle Chavannes z 1907 roku, Warszawa 2004.

Opracowanie: Halina Szczepaniec, nauczycielka konsultantka ds. nauczania chemii

Podobne wpisy:
Humanistycznie. Nowy cykl materiałów dla osób uczących przedmiotów humanistycznych

Humanistycznie. Po prostu. Czyli krótko i po ludzku o wyzwaniach współczesnej humanistyki. Na nasz nowy projekt będą się składały małe pigułki wiedzy w formie nagrań wideo, skierowane do osób uczących przedmiotów humanistycznych lub po prostu nimi zainteresowanych, które chcą odświeżyć lub uzupełnić wiedzę ze studiów, aby być na bieżąco.

Świat między wojnami – praca z tekstami źródłowymi

Opracowanie: Wiktoria Knap, nauczycielka konsultantka ds. nauczania historii

Powstanie listopadowe – praca z tekstami źródłowymi

Opracowanie: Wiktoria Knap, nauczycielka konsultantka ds. nauczania historii