ZCDN

Dlaczego szkoła jest kobietą? Rozmowa z prof. Edytą Głowacką-Sobiech

NN odc 13 vbig

Gościnią nowego odcinka „(Nie)pokoju nauczycielskiego” jest profesor Edyta Głowacka-Sobiech z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Tym razem rozmowa dotyczy zagadnienia relacji szkoły i kobiet. Czy polska edukacja to domena kobiet? Dlaczego mężczyźni częściej niż kobiety zostają ministrami edukacji? I jak można zmieniać społeczne postrzeganie zawodu nauczycielskiego?

Trzynasty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” jest dostępny na stronie zcdn.edu.pl oraz w serwisie Spotify (profil: Podcasty ZCDN-u).

Edyta Głowacka-Sobiech

Doktor habilitowana, profesorka UAM, historyczka, pedagożka i filolożka romańska, autorka i współredaktorka książek oraz artykułów z zakresu historii wychowania, historii harcerstwa oraz historii kobiet. Współtwórczyni Fundacji Muzeum Historii Kobiet.

Fot. Łukasz Nowak (Szpulka Studio).

Podobne wpisy:
Więcej niż Konkurs – Społeczność i Wymiana Doświadczeń w WorldSkills

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” Janusz Perucki – absolwent Zespołu Szkół nr 6 im. Mikołaja Reja w Szczecinie, reprezentant Polski i laureat medali doskonałości na EuroSkills 2023 w Gdańsku oraz WorldSkills 2024 w Lyonie w dziedzinie: gotowanie – opowiada o swojej drodze do sukcesu, o tym, czym są konkursy WorldSkills i jakie korzyści przynoszą młodym ludziom.

O współpracy szkół technicznych i branżowych. Rozmowa z Barbarą Halską

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Barbarą Halską, która dzieli się swoim bogatym doświadczeniem z zakresu kształcenia zawodowego i realizacji projektów angażujących placówki oświatowe i partnerów zewnętrznych. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie osobom związanym z kształceniem na poziomie ponadpodstawowym oraz branżowym i technicznym. 

Dlaczego (nie) trzeba czytać Mickiewicza?

Do pierwszego odcinka cyklu „(Nie)pokoju nauczycielskiego” w nowym roku szkolnym redaktor Sławomir Iwasiów zaprosił Martę Jankowską, polonistkę ze Szkoły Podstawowej nr 49 im. ks. Bronisława Komorowskiego w Gdańsku. Rozmowa toczy się wokół: problemów współczesnej dydaktyki polonistycznej, metodyki nauczania, relacji mediów cyfrowych i tradycyjnie pojmowanej edukacji szkolnej, a także pozazawodowych pasji, które pomagają w codziennej pracy […]