ZCDN

Dzieci znają swoje prawa – materiały dla nauczycieli

Stowarzyszenie Inicjatyw Kreatywnych IN-KREA przygotowało innowacyjne materiały dydaktyczne na temat praw dziecka. Filmy animowane o Prawach Dziecka i towarzyszące im scenariusze zajęć dla uczniów i uczennic szkół podstawowych zostały przygotowane wspólnie z dziećmi z jednej z łódzkich szkół podstawowych.

W ramach projektu uczennice i uczniowie wybrali trzy prawa: PRAWO DZIECKA DO ŻYCIA BEZ PRZEMOCY, PRAWO DZIECKA DO WŁASNEGO ZDANIA, PRAWO DZIECKA DO JEDZENIA. Do każdego prawa wymyślili historie i pod kierownictwem animatorów filmowych z Stowarzyszenia IN-KREA wykonali rysunki postaci i dekoracji, które następnie zostały „ożywione”. Dodatkowo zostały przygotowane scenariusze zajęć z wykorzystaniem filmów animowanych i prezentacje multimedialne.

Wszystkie materiały dostępne są na stronie projektu.

Projekt zrealizowało Stowarzyszenie Inicjatyw Kreatywnych IN-KREA w partnerstwie z Terenowym Komitetem Ochrony Praw Dziecka w Łodzi w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG.

Podobne wpisy:
Sieć Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie

Kuratorium Oświaty w Szczecinie zaprasza dyrektorów szkół i placówek, szkolnych koordynatorów sieci oraz przyszłych koordynatorów na szkolenia związane z siecią Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie.

Badanie jakości kształcenia i jego uwarunkowań

Kuratorium Oświaty w Szczecinie oraz Instytut Historyczny Uniwersytetu Szczecińskiego zapraszają dyrektorów zachodniopomorskich szkół podstawowych do udziału w badaniu ankietowym, poświęconym jakości kształcenia i jego uwarunkowań w związku z egzaminami ósmoklasistów. Prowadzone na szeroką skalę badanie jest także okazją do świadomego zaprojektowania zmian w szkole.

Edukacja z wojskiem

Trwa nabór do III edycji wspólnego programu Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Obrony Narodowej – „Edukacja z wojskiem”. W związku z dużym zainteresowaniem, rekrutacja została przedłużona do 6 maja 2025 roku.