ZCDN

Edukacyjne eksploracje. Praktyki oceniania zachowania uczniów

Seminarium będzie miało charakter spotkania autorskiego z dr Julią Magdaleną Karapudą z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego, autorką książki Nauczycielskie praktyki oceniania zachowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej, wydanej w 2023 roku nakładem Oficyny Wydawniczej „Impuls”.

Będzie to drugie spotkanie z cyklu „Edukacyjne eksploracje”, który ma na celu upowszechnianie wyników badań pedagogicznych i stworzenie pomostu między naukowymi rozważaniami wokół szkoły a aktualnymi problemami, z jakimi mierzą się praktycy i praktyczki działań edukacyjnych.

Spotkanie odbędzie się 9 kwietnia, o godz. 16.30, w Bibliotece Pedagogicznej im. H. Radlińskiej (ZCDN). Serdecznie zapraszamy!

Zarejestruj się

Osoby zainteresowane udziałem w spotkaniach prosimy o rejestrowanie się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń. W razie pytań prosimy o kontakt z Organizacją Szkoleń (tel. 91 435 06 30, e-mail: szkolenia@zcdn.edu.pl).

Podobne wpisy:
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w roku szkolnym 2025/2026. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z treścią dokumentu, w którym zostały one wyszczególnione.

Czasowe wstrzymanie wypożyczeń w Bibliotece Pedagogicznej

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 14 lipca do 17 sierpnia Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej będzie nieczynna. Ponadto od 16 czerwca do 30 września nie będzie można wypożyczać zasobów biblioteki (przyjmowane będą jedynie zwroty).

Czy AI zastąpi nauczycieli? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w nowym numerze „Refleksji”

Tym razem redakcja proponuje namysł nad wpływem nowych technologii na kierunki rozwoju edukacji. Tytułowa formuła ALFABETYZMU CYFROWEGO odnosi się głównie do pytania o to, w jakim zakresie oświata, w obliczu ekspansji sztucznej inteligencji, powinna przeformułować swoje zadania i cele o charakterze społecznym? Szkoła dzisiaj nie tylko uczy (w znaczeniu: kształtuje wiedzę), ale przede wszystkim wyposaża dzieci i młodzież w kompetencje społeczne. Narzędzia AI jeszcze tej sztuki uspołeczniania nie opanowały, choć – jak doskonale wiemy – szybko się uczą. Kim zatem są współcześni nauczyciele/nauczycielki? Z pewnością kimś więcej niż odpowiadający „na każde pytanie” chatbot.