ZCDN

„Gry edukacyjne – sposobem na zaangażowanie ucznia”

Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek XV
„Gry edukacyjne – sposobem na zaangażowanie ucznia”

Gościem XV odcinka „Nasłuchu pedagogicznego” jest Zofia Fenrych – doktor historii, główna specjalistka Oddziałowego Biura Edukacji Narodowej Instytutu Pamięci Narodowej w Szczecinie, z którą rozmawiamy między innymi o możliwościach i korzyściach płynących z wykorzystywania gier edukacyjnych w czasie lekcji – zarówno w formie tradycyjnej (gier planszowych, materiałów drukowanych), jak i aplikacji komputerowych. Słuchacze dowiedzą się również, jakie kompetencje uczniów mogą być kształtowane podczas pracy zespołowej.

Inspiracją do rozmowy stał się materiał edukacyjny Mój Rówieśnik. Losy obywateli polskich w czasie II wojny światowej dostępny w Bibliotece Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej

Rozmowę przeprowadził Andrzej Dąbrowski.

Zofia Fenrych

Zofia Fenrych –  doktor historii, główna specjalistka Oddziałowego Biura Edukacji Narodowej Instytutu Pamięci Narodowej w Szczecinie wspomagająca nauczycieli w zakresie uczenia najnowszej historii Polski, twórczyni materiałów edukacyjnych, współautorka gry edukacyjnej Polskie Państwo Podziemne.

Podobne wpisy:
Więcej niż Konkurs – Społeczność i Wymiana Doświadczeń w WorldSkills

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” Janusz Perucki – absolwent Zespołu Szkół nr 6 im. Mikołaja Reja w Szczecinie, reprezentant Polski i laureat medali doskonałości na EuroSkills 2023 w Gdańsku oraz WorldSkills 2024 w Lyonie w dziedzinie: gotowanie – opowiada o swojej drodze do sukcesu, o tym, czym są konkursy WorldSkills i jakie korzyści przynoszą młodym ludziom.

O współpracy szkół technicznych i branżowych. Rozmowa z Barbarą Halską

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Barbarą Halską, która dzieli się swoim bogatym doświadczeniem z zakresu kształcenia zawodowego i realizacji projektów angażujących placówki oświatowe i partnerów zewnętrznych. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie osobom związanym z kształceniem na poziomie ponadpodstawowym oraz branżowym i technicznym. 

Dlaczego (nie) trzeba czytać Mickiewicza?

Do pierwszego odcinka cyklu „(Nie)pokoju nauczycielskiego” w nowym roku szkolnym redaktor Sławomir Iwasiów zaprosił Martę Jankowską, polonistkę ze Szkoły Podstawowej nr 49 im. ks. Bronisława Komorowskiego w Gdańsku. Rozmowa toczy się wokół: problemów współczesnej dydaktyki polonistycznej, metodyki nauczania, relacji mediów cyfrowych i tradycyjnie pojmowanej edukacji szkolnej, a także pozazawodowych pasji, które pomagają w codziennej pracy […]